تبیین فرهنگ مقاومت و ایثار امرى حیاتى براى قشر جوان و نوجوان است
کد خبر: 3830341
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸

تبیین فرهنگ مقاومت و ایثار امرى حیاتى براى قشر جوان و نوجوان است

گروه اجتماعی - معاون فرمانداری املش با تاکید بر اینکه امروزه تبیین فرهنگ مقاومت، ایثار، پایداری و اسارت امرى حیاتى براى قشر جوان و نوجوان است، گفت: ‌آزادگان صبرشان و مقاومتشان و ایستادگی‌شان در مقابل همه مشکلات امروز الگویی برای همه ماست.

به گزارش ایکنا از گیلان، رحمت حیدری‌نژاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان املش امروز،‌ 5 مردادماه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که با محوریت تجلیل از آزادگان شهرستان همزمان با سالروز ورود آزادگان به مهین اسلامی برگزار شد، آزادگان را نماد مقاومت، ایثار و ایستادگی ملت ایران دانست و اظهار کرد: دشواری، صبر و استقامت عزیزان آزاده در طول دوران طاقت‌فرسای اسارت باعث خلق حماسه‌های جاودان و ماندگار شد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه تبیین فرهنگ مقاومت، ایثار، پایداری و اسارت امرى حیاتى براى قشر جوان و نوجوان است، افزود: باید از تمام ظرفیت‌ها جهت انتقال حماسه مقاومت، ایستادگی، جانفشانی و فداکاری این عزیزان با آگاهی و شناخت به نسل‌های آینده استفاده کرد.

معاون فرمانداری املش یادآور شد: آزادگان با همه دشواری‌ها در سلول‌های زندان رژیم بعث عراق نمونه‌هایی از مقاومت، ایثار و شجاعت نشان دادند که امروز در میان ما و شاید گمنام در حال زندگی هستند.

حیدری‌نژاد با بیان اینکه آزادگان مردان بزرگی هستند که بدون هیچگونه درخواستی امروز در جامعه صبورانه زندگی می‌کنند، گفت:‌ آزادگان صبرشان و مقاومتشان و ایستادگی‌شان در مقابل همه مشکلات امروز الگویی برای همه ماست.

وی با بیان اینکه رزمندگان عزیز که جاماندگان جبهه و جنگ هستند امروز قلب زخمی دارند، تصریح کرد: 49 نفر آزاده در شهرستان املش داریم که سه نفر از این عزیزان به نام‌های حبیب علیپور، احسان قلی‌زاده و علی صفری از جمله آزادگانی هستند که به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

معاون فرمانداری املش بیان کرد: امروز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در کل جهان برافراشته است و در مقابل همه هجمه‌هایی که امروز جمهوری اسلامی با آن مواجه است در طی دو سال گذشته ما شاهد هستیم که ملت صبور ایران هم دشمنان خود را خوب می‌شناسد و هم آگاهانه در مقابل این هجمه‌ها مقاومت می‌کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان حق بزرگی به گردن همه ما به ویژه مسئولان دارند، خاطرنشان کرد:‌ همه ما وظیفه داریم تا با بررسی مشکلات و مسائل قشر ایثارگر و خانواده‌های معظم شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم و در ترویج این فرهنگ ناب اسلامی بکوشیم.

انتهای پیام

captcha