کهگیلویه و بویراحمد کمبود خون و فرآورده‌های خونی ندارد
کد خبر: 3831199
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

کهگیلویه و بویراحمد کمبود خون و فرآورده‌های خونی ندارد

گروه اجتماعی ـ مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون هیچ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان به علت کمبود خون یا فرآورده‌های خونی متوقف نشده و این بدان معناست که استان کمبود خون و فرآورده‌های خونی ندارد.

کهگیلویه و بویراحمد کمبود خون و فرآورده‌های خونی ندارد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، رستم حسن‌زاده، مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد امروز، هشتم مردادماه در نشست خبری به مناسبت ۹ مردادماه سالروز تاسیس سازمان انتقال خون، اظهار کرد: انتقال خون ایران در جهان می‌درخشد و کشور ما رقیب کشورهای توسعه یافته آلمان، فرانسه و اتریش است و در کیفیت خون و فرآوردهای خونی حتی رتبه‌ای بالاتر از کشور آمریکا داریم.
وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد اهدای خون در کشور رایگان است، افزود: شاخص اهدای خون مستمر در ایران ۶۰ درصد است.
مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اضافه کرد: خوشبختانه استان کهگیلویه و بویراحمد دوشادوش کشور در این زمینه حرکت می‌کند که شاخص اهداء خون در کشور ۲۷ در هزار است اما در استان کهگیلویه و بویراحمد شاخص اهداء ۳۰ در هزار است‌.شاخص اهداء خون مستمر در کشور ۶۰ درصد است اما در استان ما ۷۰ درصد است که بیانگر حس انسان دوستی در میان مردم کهگیلویه و بویراحمد است.
حسن‌زاده با بیان اینکه یک کیسه خون، جان سه نفر را نجات می‌دهد، تصریح کرد: هیچ‌گونه کمبود خونی در استان نداریم بلکه مازاد خون‌ را به سایر استان‌ها ارسال می‌کنیم.
وی بیان کرد: پایگاه‌های انتقال خون شهرهای دوگنبدان و دهدشت به لحاظ امکانات و تجهیزات هیچ تفاوتی با پایگاه شهر یاسوج ندارند.
مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ساختمان جدید اداره کل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد با سه هزار مترمربع زیربنا در شهر یاسوج در حال ساخت است و ۴۰ درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارد.
حسن‌زاده با بیان اینکه تنها پنج درصد اهداکنندگان خون در این استان را بانوان تشکیل می‌دهند، یادآور شد: بخش عمده ای از اهداکنندگان خون در استان افراد بالای ۳۰ سال هستند و انتظار می‌رود که جوانان بالای ۱۸ سال و بانوان این استان نیز مشارکت بیشتری در زمینه اهدای خون داشته باشند.
وی افزود: تاکنون هیچ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان به علت کمبود خون یا فرآورده‌های خونی متوقف نشده و این بدان معناست که استان کمبود خون و فرآورده‌های خونی ندارد.
مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: اهداکنندگان فعال خون استان همه ساله در ۲۴ خردادماه به مناسبت روز جهانی اهدای خون در آئینی با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل می‌شوند.
انتهای پیام

captcha