یافته‌های بشر حاصل تدبر در قرآن است
کد خبر: 3831384
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

یافته‌های بشر حاصل تدبر در قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه قرآن راهی برای ارتباط مستقیم بنده با خداوند است و وسیله هدایت انسان در تمامی فعالیت‌ها است، افزود: آنچه امروز بشر به آن رسیده در اثر تدبر در قرآن است.

ادبیات قرآن؛ مسیر ارتباط با خداوند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی‌اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، صبح امروز، ۹ مردادماه، در مراسم افتتاحیه مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه که در سالن ولایت دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه آنطور که شایسته است در زمینه جایگاه و ارزش قرآن در کشور صحبت نشده است.

وی با بیان اینکه تمامی کلمات و عبارات قرآن مقدس بوده و ساخته دست بشریت نیست، افزود: قرآن مصون از تغییر مانده است و بهترین و بی‌نظیرترین کتاب در سراسر جهان است و امروز و برای همیشه در میان مسلمانان به‌عنوان کتاب هدایت مطرح است.

گروسی با بیان اینکه قرآن کتاب جهان‌شمول بوده و متعلق به تمام بندگان خداوند است، گفت: هرکس به قرآن تمسک کند، خداوند نیز او را هدایت خواهد کرد و توسعه فرهنگ قرآن از اهم فعالیت‌هایی است که از سوی معاونت فرهنگی دادگستری استان به‌خوبی پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: وظیفه پیامبر تلاوت و آموزش قرآن برای مردم و مومنان بوده و این وظیفه مهمی بوده که نشان از جایگاه باعظمت قرآن در زندگی و سعادت بشر دارد و آیات و روایات نیز بر اثربخش بودن قرآن و اثر حیاتی و جاودانگی آن تاکید دارند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه قرآن سفره پربرکت الهی است و باید آموخته شده و به دیگران نیز یاد داده شود، بیان کرد: مسیر ارتباط با خداوند، ادبیات قرآن بوده و آیات الهی، راه رسیدن به رستگاری بوده و قرآن راهی برای ارتباط مستقیم بنده با خداوند است و آگاهی و معارف همه در قرآن نهفته بوده و قرآن وسیله هدایت انسان در تمامی فعالیت‌های او بوده و آنچه امروز بشر به آن رسیده در اثر تدبر در قرآن بوده است.
انتهای پیام

captcha