دستاوردهای انقلاب در یک جلد کتاب نمی‌گنجند
کد خبر: 3831596
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸
در مراسم رونمایی از کتاب «انقلاب چهل ساله» مطرح شد:

دستاوردهای انقلاب در یک جلد کتاب نمی‌گنجند

کتاب «انقلاب چهل‌ساله؛ دستاوردها و فرصت‌ها» در حالی رونمایی شد که از نگاه مسئولان سیاسی بلندرتبه کشور برای ارائه دستاوردهای انقلاب یک کتاب کم است.

به گزارش ایکنا؛  مهر نوشت: آئین رونمایی از کتاب انقلاب ۴۰ ساله؛ دستاوردها و فرصت ها از انتشارت خط مقدم برگزار شد، در این مراسم یادداشتی از سردار سرلشگر حاج قاسم سلیمانی برای این کتاب قرائت و اهمیت آن در مقطع کنونی برای حضار قرائت شد. همچنین علی اکبر ولایتی، هم ضمن بیان اهمیت نگارش کتاب درباره دستاوردهای انقلاب، از نویسندگان این اثر درخواست کرد تا در چاپ های بعدی به ریشه های انقلاب اسلامی و تهدیدهایی که تا کنون با آن مواجه بوده است نیز بپردازند. (مشروح سخنان مشاور رهبر انقلاب اسلامی در امور بین الملل در این مراسم در خبرهای تکمیلی منتشر خواهد شد.)

از نکات جالب توچه در این مراسم رونمایی که در یادداشت سردار سلیمانی هم برآن تأکید شده بود و سخنرانان این مراسم که از مسئولان عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی هم بر آن صحه گذاشتند این بود که برای ارائه دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران یک جلد کم است و باید در آینده این حرکت ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام علی شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم ضمن تقدیر از همه نویسندگان این کتاب گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از تحولات و پدیده های بزرگ عصر کنونی است که توانست با ظهورش، دستاوردهای متعددی را برای ملت ایران و امت اسلامی به ارمغان آورد.

وی افزود: اگر بخواهیم حقیقت دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنیم چاره ای نداریم جز اینکه گذشته کشور و انقلاب را مرور کنیم. اگر گذشته را درست بشناسیم آن وقت عظمت دستاوردهای انقلاب اسلامی روشن تر می‌شود. یکی از ویژگی کتاب انقلاب چهل ساله این است که نمایی از گذشته کشور و انقلاب را ارائه کرده است، در این کتاب به دستاوردهای داخلی، منطقه ای و بین المللی انقلاب اسلامی اشاره شده است.

شیرازی با اشاره به اینکه در سطح داخلی سرنگونی رژیم طاغوت که تا بن دندان مسلح بود و مورد حمایت استکبارجهانی قرار داشت ملتی که با دستی خالی انقلاب را شکل داد و توانست رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را ساقط کند و به جای آن نظامی دینی مبتنی بر مردم سالاری را شکل دهد، گفت: نوع نظام سیاسی که بعد از انقلاب اسلامی ایران بوجود آمد و در این کتاب هم مورد توجه قرار گرفته است یک حرکت جدید بود که برای آن الگویی وجود نداشت. در این انقلاب، امام خمینی(ره) با معنویت، اخلاص و عرفان الگویی را ترسیم کرد.

وی اظهار داشت: نظامی بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفت که ۴۰ سال توانسته روی پای خود بایستد و علیرغم دشمنی های استکبار جهانی مقاومت می کند. در ابتدای انقلاب هم همین روند وجود داشت و کشورهای غربی و عربی علیه ما بودند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ملت ایران نظام مردم سالاری دینی را انتخاب کردند که هم پشتوانه مردمی دارد و برگرفته از آموزه های دینی است و دشمنان کشور بعد از ۴۰ سال هنوز هم نتوانسته اند آن را شکست دهند و این انقلاب هر روز در حال پیشرفت است.

وی ادامه داد: در ابعاد اقتصادی، معنوی، فرهنگی، سیاسی، دفاعی پیشرفت داشته ایم که همه این موارد هم در کتاب انقلاب چهل ساله تبیین شده است. انقلاب اسلامی ایران در مسیر عدالت محوری و خداجویی حرکت می کند.

شیرازی گفت: در کتاب یاد شده بخش هایی به موضوع دستاوردهای منطقه ای مورد توجه قرار گرفته است. همچنین موضوع تلفیق دین و سیاست به عنوان دستاوردهای انقلاب اسلامی گنجانده شده است.

وی اظهار داشت: رشد و توسعه گفتمان مفاومت که به شکل گیری جبهه مقاومت اسلامی منجر شد، ثمره همین گفتمان انقلاب اسلامی است. احیای قدرت و عزت جهان اسلامی نیز از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده که در این کتاب هم به آن پرداخته شده است.

شیرازی تاکید کرد: در سطح بین الملل متحول شدن فلسفه حاکمیت در اندیشه ها نتیجه الگویی است که انقلاب اسلامی معرفی کرد و تغییراتی که در پی آن در اندیشه نخبگان جهانی بوجود آمد. این انقلاب نگاه مردم جهان را به حاکمیت تغییر داد و معادلات سیاسی را به چالش کشید. از سویی تفکرات کمونیستی و بلوک شرق به واسطه انقلاب اسلامی مخدوش شد و از سوی دیگر تقابل کمونیسم و بلوک غرب بواسطه این انقلاب به تقابل بلوک غرب با جهان اسلام منجر شد.همچنین انقلاب اسلامی در بلوک غرب هم ایجاد تزلزل کرد و امیدواریم در آینده حاکمیت اسلام جهانشمول شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در این کتاب تصویری واقعی، عینی و روشن از دستاوردهای انقلاب اسلامی به مخاطب ارائه می‌شود، گفت: این کتاب می تواند برای نسل جوان که انقلاب را ندیده است عظمت آن را زیباتر جلوه دهد. همچنین این کتاب منبعی قابل اعتماد برای محققان دانشگاهی ایران و جهان است. در این کتاب اسناد گوناگونی هم ارائه شده که در صورت ترجمه قابل ارائه در محافل مختلف جهانی و به زودی هم این کتاب ترجمه خواهد شد.

در بخش دیگری از این مراسم احد کریمخانی یکی از نویسندگان این کتاب گفت: در مقطعی کتاب انقلاب چهلساله به رشته تحریر درآمد که با بیانیه ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب در موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همزمان شد. این بیانیه نگاه هوشمندانه ای به گذشته و آینده انقلاب اسلامی دارد و آنچه که در این کتاب مورد توجه است تبیین بخش اول بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای زیادی داشته است که قادر نبودیم همه آنها را در یک کتاب بگنجانیم و قصد داریم در جلدهای بعد به این موضوعات بپردازیم، به توضیح مختصری پیرامون ساختار این کتاب پرداخت و گفت: کتاب یاد شده دارای ۶۴۸ صفحه در قالب ۶ فصل و یک بخش نتیجه گیری است. در فصل اول مروری بر وضعیت قبل از انقلاب اسلامی و موضوعات اجتماعی و فرهنگی و همچنین مفاسد دربار پهلوی مورد اشاره قرار گرفته است و فصل دوم ۳۷ دستاورد مهم سیاسی انقلاب یادآوری می‌شود و در فصل بعد ۱۷ دستاورد مهم و کلیدی بعد از انقلاب اسلامی برای مخاطب عرضه شده است. چهارمین فصل کتاب به ۲۰ دستاورد اقتصادی می پردازد و در فصل پنجم دستاوردهای علم و فناوری پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بخصوص در موضوعاتی همچون پزشکی، کشت سلول های بنیادی و رشد علمی مورد توجه است. آخرین فصل کتاب هم در قالب ۱۰ دستاورد در حوزه های نظامی و دفاعی تبیین شده است.

یادآوری می‌شود این کتاب توسط نویسندگان جوان و انقلابی کشور آقایان روح الدین میری، حمید خوشایند و احدکریمخانی به رشته تحریر درآمده است و انتشارات خط مقدم با قیمت 74000 تومان آن را در سال 97 روانه بازار نشر کرد و سردار سرلشگر قاسم سلیمانی برای آن یادداشتی را نگاشت.

انتهای پیام

captcha