تأمین نیاز‌های آموزشی کودکان سیل‌زده به ترسیم آینده‌ای روشن‌تر کمک می‌کند
کد خبر: 3832894
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
میرکیانی:

تأمین نیاز‌های آموزشی کودکان سیل‌زده به ترسیم آینده‌ای روشن‌تر کمک می‌کند

گروه ادب ــ یک نویسنده ادبیات کودک و نوجوان با دعوت از عموم مردم برای پیوستن به پویش «مهربانی در مهر» گفت: بدون شک تأمین نوشت‌افزار و نیاز‌های آموزشی کودکان و دانش‌آموزان سیل‌زده، به عنوان ابزاری برای تحصیل علم به ترسیم آینده‌ای روشن‌تر کمک می‌کند.

تأمین نیاز‌های آموزشی کودکان سیل‌زده به ترسیم آینده‌ای روشن‌تر کمک می‌کندبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به دنبال برگزاری موفق پویش «بهار مهربانی» که با هدف کاهش آلام مردم به ویژه کودکان، کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرکردن اوقات فراغت و سرگرمی کودکان در مناطق سیل‌زده اجرا شد، طرح «مهربانی در مهر» به منظور تهیه نوشت‌افزار اسلامی- ایرانی و کتاب‌های کمک درسی برای کودکان و دانش‌آموزان در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

محمد میرکیانی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان با دعوت از عموم مردم در این طرح گفت: پس از وقوع سیل در مناطق گوناگونی از کشور، رسیدگی به این مناطق با همراهی مردم و همچنین سازمان‌های مختلف آغاز شد؛ اما موضوع مهمی که باید درنظر گرفته شود این است که نیاز‌های مختلف بچه‌های مناطق سیل‌زده نباید با گذشت زمان فراموش و یا نادیده گرفته شود و نباید در آن‌ها این حس ایجاد شود که کمک به آن‌ها مقطعی و محدود به زمان خاصی بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح «مهربانی در مهر» به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، افزود: از آنجا که پس از تأمین نیاز‌های اولیه زندگی، حضور بچه‌ها در کلاس‌های درس و تحصیل علم، از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین نسبت به آینده فرزندان‌شان است، مشارکت مردم در این طرح و جمع‌آوری و توزیع نوشت‌افزار و تأمین نیاز‌های آموزشی این دانش‌آموزان می‌تواند مهم‌ترین دغدغه این روز‌های خانواده‌های سیل‌زده را برطرف کند.

این نویسنده با ارائه پیشنهادی گفت: اگر سازوکاری فراهم شود تا نیاز‌های آموزشی دانش‌آموزان مناطق سیل زده پس از دسته‌بندی و اولویت‌بندی، اعلام عمومی شود، بسیار بهتر است؛ چرا که در این صورت کمک‌های مردمی هدفمندتر خواهد بود.

میرکیانی ادامه داد: نهاد با محوریت قرار دادن کتابخانه‌ها در بحث جمع‌آوری اقلام از سوی مردم و توزیع آن میان دانش‌آموزان سیل‌زده، با یک تیر چند نشان زده است. چرا که در کنار تمام کارکرد‌ها و برنامه‌هایی که در حوزه کتاب و کتابخوانی اجرا می‌کند، باز کردن پای مردم به هر بهانه‌ای به کتابخانه، اقدامی ارزشمند است. به ویژه اگر این رفت و آمد‌ها با مشارکت در یک کار خیر و پویش اجتماعی آغاز شود.

یادآور می‌شود؛ کتابخانه‌های عمومی از ۲۰ تیر تا ۳۰ مردادماه به عنوان پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی شامل نوشت‌افزار اسلامی- ایرانی و کتاب‌های کمک درسی فعالیت خواهند داشت و علاقه‌مندان می‌توانند هدایای خود را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی استان اهدا کنند.

انتهای پیام

captcha