برگزاری مراسم دعای عرفه در سطح 355 مسجد گیلان
کد خبر: 3834037
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵

برگزاری مراسم دعای عرفه در سطح 355 مسجد گیلان

گروه اجتماعی - مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان از برگزاری مراسم پرفیض دعای عرفه در 355 مسجد شاخص سطح استان خبر داد و تصریح کرد: این مراسم معنوی با مشارکت کانون‌های مساجد راس ساعت 15 فردا، 20 مردادماه و با حضور مداحان برجسته برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد،‌ مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، عرفه را روز حسینی شدن دانست و اظهار کرد: عرفه فرصتی برای بازگشت به اصل الهی خویش است.

وی با بیان اینکه مومنان در روز عرفه با شکستن بت‌های درون و قربانی کردن هوی نفس به دنبال شناخت خود و خدای خود هستند، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به شناخت خود و خداوند باید جهاد اکبر که همان مبارزه با نفس است را داشته باشیم.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با اشاره به ریزش رحمت الهی در روز عرفه، یادآور شد: یکی از زیباترین اعمالی که در روز عرفه وارد شده، خواندن دعای عرفه امام حسین(ع) است، زیرا این دعای پرفیض نمونه کامل عرفان اسلامی است.

رضوانی‌نژاد از برگزاری مراسم پرفیض دعای عرفه در 355 مسجد شاخص سطح استان خبر داد و تصریح کرد: این مراسم معنوی با مشارکت کانون‌های مساجد راس ساعت 15 فردا، 20 مردادماه و با حضور مداحان برجسته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 65 مسجد در شهر رشت میزبان خداجویان روز عرفه خواهد بود، گفت:‌ مصلی رشت، حسینیه حضرت اباالفضل(ع)، مسجد صاحب‌الزمان، مسجد فاطمه‌الزهرا(س) و مسجد امیرالمومنین(ع) از جمله مساجد شاخص شهر رشت هستند.

انتهای پیام

captcha