پیشنهادهای «مهدی دغاغله» درباره چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3834455
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴

پیشنهادهای «مهدی دغاغله» درباره چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مهدی دغاغله گفت: شيوه مدرن، استوديويی و توليدی و به عبارتی همگام با معيارهای نوين تبليغی و رسانه‌ای برای جذب مخاطب كاری بسيار مطلوب و پسنديده است، اما بايد همزمان از فضای معنوی متناسب با قرآن كريم محافظت کرد تا كم‌رنگ نشود.

مهدی

مهدی دغاغله، داور چهل‌و‌دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره روند برگزاری مسابقات اظهار کرد: شيوه مدرن، استوديويی و توليدی و به عبارتی همگام با معيارهای نوين تبليغی و رسانه‌ای برای  جذب مخاطب ‌كاری بسيار مطلوب و پسنديده است اما بايد همزمان از فضای معنوی متناسب با قرآن كريم محافظت کرد تا كم‌رنگ نشود.

وی ادامه داد: جای خالی نوای عطرآگين صلوات و حتى تشويق قاری كاملاً محسوس است؛ بنابراین پيشنهاد می‌کنم برای حضور عده محدود و معدودی از علاقه‌مندان قرآنی در محيط مسابقات تدابيری اتخاذ شود. همچنین جايگاه استقرار شرکت‌کنندگان می‌تواند از اين بهتر باشد و منبر وسيع و فراخی طراحی شود كه حتى بتوان به طور دو زانو هم بر آن نشست(همچون منابر مصريان).

دغاغله گفت: استفاده از فضای سياه در و ديوار و زمين و ميزها و... چنان مناسبتی با مسابقات قرآنی ندارد و موجب خستگی روحی و جسمی و حتى خستگی چشم می‌شود و ديد كم و پلكانی بودن زمين، تردد شرکت‌کنندگان را مشكل كرده است.

این داور بین‌المللی قرآن کریم افزود: نشستن نزدیک به ٢٠ نفر از استادان روبه‌روی شرکت‌کننده، كه اغلب قلم به دست مترصد اشتباه وی هستند، حجم عظيمی از نورافشانی نورافكن‌ها در چهره شرکت‌کننده، تعداد زیاد دوربين‌ها و عدم گفت‌وگوی صميمانه مجری با شرکت‌کننده به منظور كاهش اضطراب وی از عوامل استرس‌زا به شمار می‌آیند و در كيفيت تلاوت اثرگذار هستند.

وی بیان کرد: اگر به جای دكور ثابتِ پشت سر متسابق، يک LCD بزرگ تعبیه می‌شد تا طرح‌های گرافيكی متنوع را نمايش دهد بهتر بود. همچنین بسیاری از شرکت‌کنندگان با لباس غيررسمی در مسابقات و جایگاه مسابقه حاضر می‌شوند و می‌توان برای آنها پیش از مسابقات، «عبا» طراحی یا تهیه و قاریان را ملزم به استفاده از آن کرد.

دغاغله گفت: همچنین تغييرات جزئی در فرم داوری لحن، موضوع سهميه نابرابر استان‌ها درباره اعزام شرکت‌کنندگان، تقسيم كار داوری سه داور در هر رشته و... پيشنهادهای جداگانه‌ای است كه متعاقباً در زمان خود مطرح خواهد شد.

انتهای پیام 

captcha