رشد 143 درصدی بخش آنلاین جشنواره کتابخوانی رضوی در گیلان
کد خبر: 3835168
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

رشد 143 درصدی بخش آنلاین جشنواره کتابخوانی رضوی در گیلان

گروه اجتماعی - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از رشد 143 درصدی شرکت‌کنندگان در بخش آنلاین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و عنوان کرد: 11 هزار و 500 نفر در بخش مکتوب و 28 هزار و 500 نفر در بخش آنلاین شرکت کردند.

به گزارش ایکنا از گیلان، پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان امروز،‌ 24 مردادماه در آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان آستارا، ضمن قدردانی از مشارکت خوب دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های استان گیلان در برگزاری جشنواره مذکور از زمان فراخوان تا اختتامیه، اظهار کرد: خوشبختانه امسال شاهد رشد چشمگیری در همه شاخص‌های جشنواره کتابخوانی رضوی بودیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی رضوی طی سالیان متمادی در کشور، افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی به منظور تشویق و ترغیب جامعه به مقوله کتاب و کتابخوانی و آشنایی با سیره ائمه اطهار(ع) اقدام به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر ارائه کتاب‌های خوب به مخاطبان با روش‌های خوب تاکید فرمودند، گفت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در راستای رسالت فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی است و امسال توانستیم مشارکت 40 هزار گیلانی ولایتمدار و علاقمند به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را داشته باشیم که نسبت به دوره هشتم رشد 31 درصدی را نشان می‌دهد.

کرمی به انجام تبلیغات محیطی گسترده جشنواره با همکاری سپاه قدس گیلان و شهرداری‌های استان و برنامه‌های مشترک با شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی استان گیلان اشاره کرد و آن را از مهمترین اقدامات در جهت معرفی هرچه بهتر جشنواره به مردم دانست.

وی سهم شهرستان آستارا در جشنواره کتابخوانی رضوی را 44 درصد عنوان کرد و یادآور شد: امسال از 185 گیلانی برگزیده در دو بخش مکتوب و آنلاین و در رده‌های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در پنج شهرستان تجلیل به عمل خواهد آمد.

این مسئول فرهنگی از رشد 143 درصدی شرکت‌کنندگان در بخش آنلاین خبر داد و عنوان کرد: 11 هزار و 500 نفر در بخش مکتوب و 28 هزار و 500 نفر در بخش آنلاین شرکت کردند. البته شهرستان آستارا در بخش آنلاین رشد 153 درصدی داشته که از متوسط استان نیز بالاتر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه هدف در دستور کار نهاد کتابخانه‌ها قرار دارد، خاطرنشان کرد: به دنبال وقوع سیل در بهار 98 در تعدادی از استان‌ها، نهاد کتابخانه‌های عمومی طرح «بهار مهربانی» را به منظور جمع‌آوری لوازم‌التحریر و محصولات فرهنگی اهدایی مردم جهت ارسال به مناطق سیل‌زده کشور در کلیه کتابخانه‌های عمومی اجرا کرد و این طرح در آستانه ماه مهر نیز ادامه دارد.

مقام معظم رهبری؛ الگوی کتابخوانی برای جامعه

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا نیز، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر اهتمام ورزیدن نسبت به امر کتابخوانی، گفت: متاسفانه جامعه امروز از فرهنگ مطالعه فاصله گرفته و مدت زمان کتابخوانی بسیار کم شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از دوران کودکی در انسان نهادینه شود، عنوان کرد: کسی که عادت به کتاب خواندن نداشته باشد، در دوران بزرگسالی نیز هرگز انگیزه لازم را پیدا نخواهد کرد که به دنبال کتاب و مطالعه برود.

امام جمعه آستارا با اشاره به تبدیل کتب درسی به جزوه‌های درسی، متذکر شد: امروز دانشجویان نیز تنها به کتاب‌های درسی اکتفا می‌کنند و کتب غیر درسی را نمی‌خوانند لذا مقام معظم رهبری باید الگوی کتابخوانی برای جامعه باشند.

حافظ نیا جشنواره کتابخوانی رضوی را به نوعی سرمایه‌گذاری معنوی دانست و اظهار کرد: هرچقدر برای اهل بیت(ع) سرمایه‌گذاری کنیم، کم کرده‌ایم، زیرا اهل بیت(ع) الگوی فردی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی جامعه اسلامی هستند و اگر می‌خواهیم به سعادت و تعالی برسیم باید به سمت سیره اهل بیت برویم.

وی سبک زندگی امام رضا(ع) را یک الگوی موفق الهی و انسانی دانست و گفت: ما باید مشی و روش خودمان را با سیره و روش اهل بیت(ع) مطابقت دهیم و این امر میسر نمی‌شود؛ مگر با مطالعه کتاب‌هایی که با محوریت اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام

captcha