مسجدی‌ها پیشگام مبارزه با فساد هستند/ تبیین خطبه غدیر؛ وظیفه‌ای همگانی
کد خبر: 3835362
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
امام جمعه کرج:

مسجدی‌ها پیشگام مبارزه با فساد هستند/ تبیین خطبه غدیر؛ وظیفه‌ای همگانی

کانون خبرنگاران نبأ ــ آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی با بیان اینکه افراد مسجدی پیشگام در تحقق عدالت و مبارزه با فساد هستند، گفت: آمریکا و ایادی استکبار بدانند تا مسجد و اهل مسجدی‌ها هستند، راحتی و آرامش نخواهند داشت.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 25 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به تفسیر معنایی آیه 112 سوره توبه، اظهار کرد: انسان در ادب با خودش، خانواده، دوستان و دیگر جمعیت کشور باید با اختیار اراده و منطبق بر شریعت اسلامی رفتار کند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) در روایتی فرمودند که ادب کمال انسان است. بنابراین، رعایت ادب الهی از سوی انسان، موجب کمال الهی است و باعث ارزش‌های معنوی در فرد می‌شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه ادب زیور و زینت انسان مؤدب است، افزود: اهل تقوا خودشان را مؤدب به ادب الهی می‌کنند و تمامی شئون را رعایت می‌کنند.
فرزندان‌مان را بر اساس ادب الهی تربیت کنیم و پرورش دهیم و سبک زندگی سالم و آداب رفتارهای اخلاقی، اجتماعی، عبادی و خیرخواهانه را به او بیاموزیم
وی ادامه داد: برخی افراد زندگی خود را بر اساس روش شخصی و عادت خود، مدیریت می‌کنند و لذا این روش نیاز به بازگشت و نجات از آشفتگی و همچنین جایگزینی سبک زندگی سالم دارد.
خطیب جمعه شهر کرج با بیان اینکه یکی از آثار ادب این است که انسان، تیزهوش و صاحب تزکیه اخلاق معنوی می‌شود، تأکید کرد: فرزندان‌مان را بر اساس ادب الهی تربیت کنیم و پرورش دهیم و سبک زندگی سالم و آداب رفتارهای اخلاقی، اجتماعی، عبادی و خیرخواهانه را به او بیاموزیم؛ همچنین فرزندان خود را از دوران کودکی به خواندن نماز تشویق و نسبت به این امر اهتمام ویژه داشته باشیم.
استاد درس اخلاق حوزه‌های علمیه استان البرز به ابعاد آداب قرآنی منطبق بر آیات کتاب الهی در سوره‌های مبارکه نور، نساء و مجادله پرداخت و افزود: سلام یک نوع هدیه است که به طرف مقابل عطا می‌کنیم و در آیه 86 سوره مبارکه نساء و آیه 61 سوره مبارکه نور در این رابطه تأکید شده است.
آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه اهل تقوا هر خبر و روایتی را تأیید نمی‌کنند بلکه ابتدا صحت آن را بررسی و سپس می‌پذیرند، یادآور شد: اولین امام شیعیان نیز در خصوص خبرها و روایت‌های شنیده شده و وارده، تأکید داشتند که بر اساس حکمت و بصیرت بررسی و عقلانی بسنجید و سپس بپذیرید.
خطیب جمعه شهر کرج با گرامیداشت سالروز میلاد دهمین پیشوای شیعیان امام هادی(ع)، اظهار کرد: دهمین امام شعیان در حفظ و نشر معارف اهل بیت(ع) تلاش و مجاهدت بسیاری داشتند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه امام هادی(ع) سیره‌ای درس‌آموز و الگو دارند، تصریح کرد: زندگی عادلانه دهمین پیشوای شیعیان بر اساس ارزش‌ها و آموزه‌های دینی در جامعه عینیت پیدا کرده بود و به این جهت است که سبک زندگی شخصیتی و اجتماعی امام هادی(ع) یک روش بسیار مناسب برای مردم و مسئولان است.
برنامه‌های فرهنگی و ساختاری دهمین پیشوای شیعیان برای درمان بسیاری از بیماری‌های اعتقادی و فرهنگی در جامعه امروز کارساز است
وی در ادامه با اشاره به اینکه مبارزه با عقاید انحرافی یکی از برنامه‌ریزی‌های ساختاری و تشکیلات شبکه‌ای امام هادی(ع) بود، تأکید کرد: برنامه‌های فرهنگی و ساختاری دهمین پیشوای شیعیان برای درمان بسیاری از بیماری‌های اعتقادی و فرهنگی در جامعه امروز کارساز است. زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه امام هادی(ع) محتوای عمیق و دقیقی دارد که جا دارد مؤمنان آن را در زندگی خود به‌صورت روزانه مرور کنند.
آیت‌الله حسینی همدانی همچنین با تبریک سالروز ولادت امام کاظم(ع) مصادف با 20 ذی‌الحجه، گفت: امام کاظم(ع) مصداق بارز الگوی مبارزاتی و مدافع دین اسلام است.
امام جمعه شهر کرج در ادامه با گرامیداشت فرارسیدن عید سعید غدیر و دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: اگر درست به معارف حادثه تاریخی عید غدیر به‌عنوان عید بزرگ مسلمانان پرداخته شود، منشأ وحدت و یکپارچگی امت اسلامی است.
وی اضافه کرد: پیامبر اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص) با استدلال به آیات قرآن و نزدیک 58 آیه قرآنی، خطبه روز تاریخی غدیر را در جمع عظیم حجاج جهان به پیش بردند و به حاضران بیان کردند.
استاد درس خارج به رابطه عید غدیر و مهدویت در آیه 37 سوره مبارکه نساء اشاره کرد و گفت: ﻫﺪﻑ ﺑﺰﺭﮔﺪﺍﺷﺖ ﺑﺰﺭﮒ‌ﺗﺮﯾﻦ ﻭﺍﻗﻌﻪ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺍﺳﻼ‌ﻡ، ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﯽ(ﻉ) ﺑﻪ‌ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺟﺎﻧﺸﯿﻦ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﮐﺮﻡ(ﺹ) ﺩﺭ ﻏﺪﯾﺮ ﺧﻢ است؛ می‌بایست صاحبان منبر، روحانیت، اساتید حوزه و دانشگاه، خطبه غدیر را در جامعه که یک مسئله مهم و معرفتی است، تبیین کنند.
خطیب جمعه شهر کرج با بیان اینکه حضرت محمد(ص) در خطبه روز غدیر خم نبوت را به امامت متصل کرده است، تصریح کرد: امامت در حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) است که به حجت خدا حضرت صاحب‌الزمان(عج) ختم می‌شود و در این رابطه کسانی که خطبه تاریخی غدیر خم را بیان عمومی و تبیین نمی‌کنند، بر جامعه انسانی و اسلامی ظلم کرده‌اند.
مسجد محل تربیت الهی، دینی و حقوق شهروندی است؛ انسان‌های پاکدست که مسئولیت‌های اجتماعی را به عهده می‌گیرند باید در مسجد تربیت شوند و جهادگران باید در مساجد آموزش داده شوند
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز همچنین با گرامیداشت روز جهانی مساجد مصادف با 30 مردادماه، بیان کرد: تحقق تشکیل حکومت مهدوی نیازمند اقامه نماز جماعت و اعمال صالح در مساجد با حضور اجتماع مؤمنان و همچنین گسترش علم و فکر در مساجد به عنوان مرکز و محل رفت‌و‌آمد نوجوانان و جوانان است.
وی افزود: مسجد محل تربیت الهی، دینی و حقوق شهروندی است. انسان‌های پاکدست که مسئولیت‌های اجتماعی را به عهده می‌گیرند باید در مسجد تربیت شوند و جهادگران باید در مساجد آموزش داده شوند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: افراد مسجدی پیشگام در تحقق عدالت و مبارزه با فساد هستند و حتی شهدای مدافع حرم، علمای وارسته، دانشمندان هسته‌ای، چهره‌های موفق و پیشکسوت قرآنی و نخبگان علمی نیز اهل همین مکان و تربیت یافته سنگر مسجد هستند. در این رابطه آمریکا و ایادی استکبار بدانند تا مسجد و اهل مسجدی‌ها هستند، راحتی و آرامش نخواهند داشت.
امام جمعه شهر کرج با اشاره به اینکه رئیس مذهب شیعه فرمودند که خداوند گفت، مساجد خانه‌های من در زمین هستند، تصریح کرد: مساجد قلب محلات است و امام جماعت وظیفه دارد مساجد را از لحاظ فعالیت‌های قرآنی، علمی، گفتمانی و فرهنگی پویا کند.
وی در پایان، 31 مردادماه، روز صنعت دفاعی را تبریک گفت و اظهار کرد: تولیدات صنایع دفاعی داخلی در عرصه هوایی، دریایی و زمینی، نماد خودکفایی و خوداتکایی ملی کشور است.
یادآور می‌شود، ارائه گزارش اجرایی برنامه دهه عید امامت و ولایت توسط دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان البرز، شعرخوانی محمد کوچکی، شاعر البرزی در رسای امیرالمؤمنین علی(ع) و اجرای سرود غدیر از سوی گروه سرود نوجوانان سوره آفتاب از برنامه‌های پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج بود.
حامد فکوری
انتهای پیام
captcha