تمسک به ولایت، عزت‌‌آفرین است
کد خبر: 3836053
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

تمسک به ولایت، عزت‌‌آفرین است

گروه اجتماعی ــ فرمانده سپاه عاشورا گفت: ولایت‌مداری و تمسک به ولایت، عزت‌آفرین است، استقامت و آزادگی را آزادگان در اردوگاه‌های عراقی سرودند و همان استقامت و آزادگی را ۳۰ سال بعد شهید حججی سرود.

سپاه عاورا

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردارعابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورا عصر روز یکشنبه، 27 مردادماه در همایش تجلیل از آزادگان با بیان اینکه آزادگان در طول دوران اسارت کار زینبی مشق کردند، گفت: این یادگاران شهدای دفاع مقدس نمونه‌ای از کار زینبی را در این دوران سخت به منصه ظهور رساندند و سالروز بازگشت آن‌ها به کشور روز عزت و افتخار ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب‌(س) اولین اسیری بود که اسارت را به آزادگی تبدیل کرد و دشمن زبون را به خاک مذلت نشاند، اظهار کرد: آن حضرت با وجود اینکه اسیر بود اما سفیر بعثت، غدیر و عاشورا شد.

سردار خرم با بیان اینکه مأموران صلیب سرخ اعلام کردند که وقتی به آزادگان ایرانی در دوران اسارت سرکشی می‌کردیم شرایط آن‌ها با اردوگاه‌های اسرای جنگی در سایر کشورها متفاوت بود، اضافه کرد: در اردوگاه‌های اسرای جنگ در کشورهای دیگر، سرخوردگی، افسردگی و خودزنی و خودکشی مشاهده می‌‌شد اما بین اسرای ایرانی نشانی از افسردگی مشاهده نمی‌شد، چون آزادگان ما اردوگاه‌های عراق را به میدان مبارزه دیگری با دشمن تبدیل کرده بودند.

وی اخلاق اسلامی آزادگان را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: در سیره سید بزرگوار فقید ابوترابی‌فر روایت شده است که می‌گفت: من حتی حاضر نیستم شکایت عراقی مسلمان را به اجنبی بکنم.

سردار خرم، جهاد فی سبیل الله را همراه با شهادت، جراحت و اسارت دانست و افزود: اما همه این‌ها با جلالت و شکوه همراه است و آزادگان آیه «فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ» را در دوران دفاع مقدس عینیت بخشیدند. آزادگان ما در دوران دفاع مقدس با مقاومت فعال این را تجربه کردند و ما نیز امروز با همین راهبرد دشمنان را به عقب‌نشینی وادار کرده‌ایم و مقاومت فعال یعنی اگر دشمن به شما تعرضی کرد شما در مقابل آن عکس‌العمل نشان دهید.

وی بیان اینکه در اواخر جنگ آمریکا هواپیمای ما را در خلیج فارس ساقط کرد و نتوانستیم عکس‌العمل نشان دهیم، یادآوری کرد: اما امروز تعرض دشمن در تنگه جبل‌الطارق را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم و این یعنی عظمت و صلابت ایران اسلامی.

سردار خرم با بیان اینکه استقامت و آزادگی را آزادگان در اردوگاه‌های عراقی سرودند و همان استقامت و آزادگی را ۳۰ سال بعد شهید حججی سرود، گفت: این همان فرهنگی است که شما آزادگان خلق کردید.

انتهای پیام

captcha