برگزاری جشنواره «تجلیل از رسانه‌های برتر در حوزه گفتمان مهارت‌آموزی» در کردستان
کد خبر: 3836269
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴

برگزاری جشنواره «تجلیل از رسانه‌های برتر در حوزه گفتمان مهارت‌آموزی» در کردستان

گرو.ه فرهنگی - جشنواره «تجلیل از رسانه‌های برتر در حوزه گفتمان مهارت‌آموزی» نیمه دوم سال جاری در دانشگاه علمی - کاربردی استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، تیمور جوادی، رئیس دانشگاه علمی - کاربردی استان کردستان، 28 مردادماه در نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه هدف از تأسیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی را تقویت آموزش‌های مهارت محور دانست و اظهار کرد: تربیت نیروهای کارآفرین از اصلی‌ترین اهداف این مراکز است.
وی وظیفه اصلی این دانشگاه را در دو بخش ترببت نیروهای مهارتی و ارتقای سطح علمی کارکنان دستگاه‌های اجرایی دولت عنوان کرد و به همکاری با تعدادی از ادارات برای ارتقای سطح تحصیلات کارکنانشان خبر داد.
رئیس دانشگاه علمی - کاربردی استان کردستان تربیت تکنیسن های مهارتی در جامعه با هدف کاهش بیکاری و نهی میل به مدرک‌گرایی را از دیگر اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی دانست.
جوادی معضل اصلی جامعه کنونی را بیکاری عنوان کرد و مدرک گرایی را دلیل افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اعلام کرد و توسعه یا جایگزینی مهارت گرایی به جای مدرک گرایی را از نیازهای جامعه دانست.
وی اکثر رشته‌های تعریف شده دانشگاه جامع علمی - کاربردی را در راستای فرهنگ مهارت گرایی عنوان کرد و از گذراندن ۲ واحد کارورزی ۲۴۰ ساعت توسط دانشجویان این دانشگاه خبر داد.
رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان کردستان با اشاره به ماده ۶۵ قانون ششم توسعه بند ب، تربیت و افزایش ۱۵ درصدی دانشجویان مهارتی را از برنامه‌های قانون ششم توسعه اعلام کرد.
 آموزش مهارتی از اولویت‌های دانشگاه علمی - کاربردی
وی افزایش کیفیت تحصیل و آموزش مهارتی را از اولویت‌های دانشگاه عنوان کرد و تعریف رشته‌های جدید با استفاده از ظرفیت‌های استان را یکی از راه‌های توسعه کردستان دانست.
جوادی با اشاره به توقف جذب مدرس از ضرورت تأیید صلاحیت اساتید دانشگاه علمی - کاربردی در کارگروه‌های علمی و تخصصی خبر داد.
وی با بیان اینکه تعداد مدرسان دانشگاه علمی - کاربردی با اجرای طرح پالایش اساتید به ۷۳۵ نفر رسیده است، اظهار کرد: دو هزار و ۲۲۹ مدرس در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۴۰۰ نفر فعال بودند، طی فراخوانی از ۱۱۰۰ نفر از اساتید مصاحبه به عمل آمد که از این تعداد ۴۹۹ نفر پذیرفته شدند.
رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان کردستان آزمون‌های متمرکز را درجهت خاتمه به شایعاتی درخصوص نبود کیفیت برگزاری اعلام کرد و از طرح سؤالات هماهنگ برای ۲۰ عنوان درس در سال جدید تحصیلی خبر داد.
وی با تشریح ایجاد خوشه‌های شغلی در دانشگاه جامع علمی - کاربردی گفت: برای هر مرکز رشته شغل‌هایی تعریف کردیم که هر مرکز فقط در تعدادی از رشته‌ها پذیرای دانشجو خواهد بود.
اعطای کار رفاهی به دانشجویان
جوادی از افزایش ۱۰ درصدی شهریه‌های دانشگاه و تخصیص وام دانشجویی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان در هر ترم خبر داد.
وی ادامه داد: به دانشجویان غیر شاغل دانشگاه جامع علمی کاربردی کارت رفاهی بابت غذا و به مبلغ حدودی ۱۵۰ هزار تومان داده می‌شود.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی هدف از ایجاد کمپ کارآفرینی و دعوت از دانشجویان را آموزش صفر تا ۱۰۰ فوت فن یک شغل اعلام کرد.
وی از تأسیس چهار مرکز نوآوری دانشگاه جامع علمی - کاربردی در استان خبر داد و افزود: مرکز نوآوری گیاهان دارویی مریوان، مرکز نوآوری حلوا سوهانی بیجار، مرکز نوآوری اتوماسیون اداری جهاددانشگاهی‌ کردستان و مرکز نوآوری سنگ‌های ساختمانی قروه از جمله مراکز نوآوری در سطح استان کردستان است.
جوادی تعداد رشته محل‌های مقطع کاردانی را ۶۱ رشته محل و کارشناسی را 39 رشته محل اعلام کرد و ادامه داد: سیاست دانشگاه جامع علمی کاربردی رساندن نسبت دانشجویان کاردانی به ۶۰ درصد و دانشجویان کارشناسی به ۴۰ درصد است.
وی از پرداخت حق تدریس مدرسان توسط خود مرکز علمی کاربردی گفت و مشکل دانشگاه علمی کاربردی واحد صنعت، معدن و تجارت را واگذاری غیرقانونی به فردی حقیقی عنوان کرد که چندین ترم دستمزد مدرسان این مرکز پرداخت نشده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی بیشترین تعداد دانشجوی این دانشگاه را در سال‌های ۹۲ و ۹۳ دانست و از ثابت شدن تعداد دانشجوی این دانشگاه خبر داد.
وی اظهار کرد: در گذشته میانگین سنی دانشجویان بیشتر بوده که امسال انتظار داریم تعداد دانشجو کمتر از سال گذشته باشد و میانگین سنی دانشجویان نیز به دلیل افزایش تعداد کسانی که بلافاصله از دبیرستان و هنرستان این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، کمتر از گذشته باشد.
جوادی از پیگیری دانشگاه جامع علمی کاربردی برای تأسیس چند واحد دانشگاهی در خارج از کشور خبر داد و گفت: تأسیس واحدهای دانشگاهی در خارج از کشور تابع قوانین وزارت علوم تحقیقات و فناوری است‌.
وی با اشاره به سطح‌بندی دانشگاه‌های علمی - کاربردی کشور درسال گذشته، افزود: در این سطح‌بندی مرکز فرهنگ و هنر سنندج جزو ۱۰ مرکز سطح دو کشور انتخاب شد.
رئیس دانشگاه علمی – کاربردی استان کردستان با اشاره به تعطیلی واحد دهگلان و واحد امام حسین وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از شرکت‌های صنعتی خواست که به منظور انتقال دانش و فناوری کاربردی و همچنین تربیت تکنیسین‌های مهارتی اقدام به تأسیس دانشگاه علمی کاربردی درجوار صنعت کنند.
انتهای پیام

captcha