چهارمین جشنواره «برترین‌های مساجد سنندج» برگزار شد
کد خبر: 3836579
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

چهارمین جشنواره «برترین‌های مساجد سنندج» برگزار شد

گروه فرهنگی ــ چهارمین جشنواره برترین‌های مساجد شهرستان سنندج و تکریم از خادمان و فعالان مساجد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، امروز، ۳۰ مردادماه در مسجد صلاح‌الدین ایوبی برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در چهارمین جشنواره برترین‌های مساجد که امروز، 30 مردادماه در مسجد صلاح‌الدین ایوبی برگزار شد، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم که مساجد خالی شود، چرا که دشمن در صدد خالی کردن مساجد و نفوذ به قلب جوانان کشور است.

وی با بیان اینکه افراط و تفریط امروز در جامعه ناشی از بی‌توجهی و درک ناصحیح از اصل اسلام و دین است، افزود: اگر انسان در مسیری که خداوند قرار داده به درستی گام بردارد، قطعاً پیروز میدان و دشمنان در برابرشان خوار و ذلیل می‌شوند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: مساجد نقش مهم و مؤثری در جامعه اسلامی دارند و می‌توانند با جذب جوانان و نوجوانان آنان را از پرتگاه خطرناک تهاجم فرهنگی نجات دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان کرد: طرح صالحین سپاه نیز با همین نگاه از بطن مسجد برای تربیت ١٠ میلیون جوان پای کار به فرمان مقام معظم رهبری در کشور تعریف و در سطح قابل قبولی در حال اجرا است.

وی اندیشه و نقش امامان جماعت در جذب جوانان به مسجد را بسیار مهم قلمداد کرد و افزود: حیات مسجد بستگی به امام جماعت آن دارد و برنامه‌های فرهنگی و هنری جذاب عاملی برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و مانعی برای جذب آنان به فرهنگ بیگانه می‌شود.

مساجد؛ زمینه‌ساز وحدت و اتحاد

حسن عسگری، فرمانده سپاه شهرستان سنندج در ادامه این جشنواره اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام مسجد از یک جامعیت برخوردار بوده و مرکز سقل بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بوده است.

وی مساجد را زمینه‌ساز وحدت و اتحاد بین جوامع اسلامی دانست و افزود: از این ظرفیت عظیم و مورد قبول مردم می‌توان به عنوان یکی از مظاهر قدرت نرم انقلاب اسلامی در برابر تهاجمات فرهنگی استفاده کرد.

کردستان؛ پایگاه دیانت و معنویت

ماموستا اقبال بهمنی، مدیر مرکز بزرگ‌اسلامی سنندج به دیدگاه قرآن در مورد پایگاه دینی و اجتماعی مسجد گریزی زد و اظهار کرد: خادمان مساجد شامل نگاه رحمت الهی قرار گرفته چون این افتخار بزرگی است که نصیب هر انسانی نمی‌شود.

وی افزود: خداوند تا زمانی که کسی را دوست نداشته باشد و با نگاه رحمت به آن نگاه نخواهد کرد و به خانه خود دعوتش نمی‌کند.

ماموستا بهمنی با بیان اینکه کسانی که باعث عمران و آبادانی مادی و معنوی مسجد می‌شوند ایمان باطنی به خدا دارند، عنوان کرد: از ویژگی‌هایی انسان‌هایی که مورد رحمت خداوند قرار می‌گیرند پرداخت زکات، ادای نماز و خدمت به مردم است.

وی اعلام کرد: برای مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان این انتظار از هیأت امنای مساجد وجود دارد که در کنار ایجاد بستر برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی روشنگری و آگاهی‌بخشی زمینه ارتباط هرچه بیشتر با مدارس محلات را فراهم کنند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی سنندج یادآور شد: استان کردستان در طول تاریخ همواره به لحاظ دیانت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است تا جایی‌که چراغ مساجد آن همیشه روشن بوده و تهدیدات دشمنان اسلام که در صدد تخریب مساجد هستند بی‌اثر خواهد بود.
انتهای پیام

captcha