کاروان وارثان غدیر حرم هلال بن علی(ع) را گلباران کردند
کد خبر: 3836620
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

کاروان وارثان غدیر حرم هلال بن علی(ع) را گلباران کردند

کانون خبرنگاران نبأ ــ کاروان وارثان غدیر متشکل از هیئت‌های مذهبی آران و بیدگل، در روز عید غدیر، حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) را گلباران کردند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ کاروان وارثان غدیر متشکل از هیئت‌های مذهبی آران و بیدگل، در روز عید غدیر، حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) را گلباران کردند.
راهپیمایی کاروان از ساعت 18 روز سه‌شنبه، 29 مردادماه همزمان با عید غدیر از میدان سپاه به سمت حرم فرزند امیرمؤمنان(ع) آغاز شد و در طول مسیر، مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در وصف مولای متقیان به اجرای برنامه پرداختند.
كاروان خادمان افتخاری حضرت محمد هلال(ع) نيز با در دست داشتن شاخه‌های گل پيشاپيش مردم حركت كردند.
غدیر خم در حرم هلال بن علی(ع) بازسازی شد
همچنین همزمان با یک هزار و چهارصد و سی‌امین سالروز ابلاغ ولايت امام علی(ع) به پیامبر گرامی اسلام(ص)، نمايش ميدانی واقعه غدير خم  با حضور سادات بنی‌الزهرا(س) و هزاران عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در حرم هلال بن علی(ع) اجرا شد.
در این نمایش، بازسازی حرکت کاروان پیامبر اعظم(ص) در کنار صحنه‌هایی از تاریخ منتهی به غدیر به تصویر کشیده شد.
بازسازی صحنه‌های مربوط به گسیل شدن کاروان‌های مختلف به سمت غدیر، قرائت خطبه غدیر خم و برگزاری مراسم معرفی امیرمؤمنان علی(ع) به جانشینی پیامبر اسلام(ص) انجام شد.
این کاروان با حضور در جوار حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع)، ضمن قرائت گزیده‌ای از خطبه غدير توسط مداح اهل بیت(ع) مهدی فخرالدین به‌صورت نمادين با اولين جانشين و وصی پيامبر گرامی اسلام(ص) تجديد بيعت كردند.
این آیین باشکوه، با هدف بسترسازی مناسب برای درک فرهنگ ولايت و تبيين هويت دينی در جامعه، ايجاد زمينه مناسب برای رقابت فرهنگی، مستندسازی و معرفی تاريخچه روز غدير خم و ايجاد پيوند ارزشی بين ولايت و نسل جوان انجام شد، صدها هنرمند شاخص و برگزيده در قالب كاروانی نمادين، سوار بر اسب و شتر، در جوار حرم مطهر فرزند بلافصل اميرمؤمنان علی(ع) حضور يافتند و بزرگ‌ترين واقعه تاريخ را بازسازی كردند.
یادآور می‌شود، آیین بازسازی واقعه تاریخی غدیر خم همه ساله در روز عید غدیر در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) برگزار می‌شود به گونه‌ای که این آیین را تبدیل به بهترین و برترین مراسم سطح کشور کرده است.
خبرنگار: جواد دهقانی آرانی
عکاس: فاطمه ابراهیم‌پور
انتهای پیام
captcha