آموزش ۷۵ قرآن‌آموز در خانه قرآن «بایقوت» ملکان
کد خبر: 3837088
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

آموزش ۷۵ قرآن‌آموز در خانه قرآن «بایقوت» ملکان

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر خانه قرآن روستایی «بایقوت» ملکان، با بیان اینکه ۷۵ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، تجوید و صوت و لحن از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

آموزش ۷۵ قرآن‌آموز در خانه قرآن «بایقوت» ملکان

داود عباسیان، مدیر خانه قرآن روستایی «بایقوت» ملکان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 75 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، تجوید و صوت و لحن از گرایش های آموزشی قلمداد می شوند.
وی به پایه‌های سنّی قرآن آموزان این خانه قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنّی نوجوان، جوان در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
عباسیان، ضمن بازگونمودن نقش تجوید در صحیح خواندن حروف ادامه داد: تجوید در قرائت با تأنّی و اطمینان، ادای حق حروف و صحیح خواندن حروف از مخارجشان تاثیرگذار است.
مدیر خانه قرآن روستایی بایقوت ملکان، از بالاترین و پایین ترین سطح تعليم قرآن گفت و یادآور شد: بالاترین سطح تعليم قرآن، فراگیری آن همراه با فهم مطالب‌ و رهنمودهای آن است و پايين‌ترين‌ سطح آن، فراگیری روخوانی و درست‌خوانی قرآن‌ است.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: پیامبرخدا(ص) می فرمایند: فرشته ای بر قرآن گماشته شده است، پس هرکس آن را بخواند، فصیح باشد یا غیرفصیح، آن فرشته، قرائت او را به صورت درست و اصلاح شده، بالا می برد.
عباسیان، قرائت با صوت و لحن را عاملی برای جذابیت قرائت دانست و تاکید کرد: قرائت با صوت و لحن يا نغمه و آهنگ در جذابيت و تأثيرگذارى قرائت قرآن و درک معانى آن نقش فراوان دارد.

انتهای پیام

captcha