فعالیت بیش از ۷۰۰ هیئت مذهبی در ارومیه
کد خبر: 3837241
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

فعالیت بیش از ۷۰۰ هیئت مذهبی در ارومیه

گروه اجتماعی ــ سرپرست شورای هیئات مذهبی ارومیه گفت: هم‌اکنون بیش از ۷۰۰ هیئت مذهبی در ارومیه فعال هستند که از این تعداد بیش از ۳۵۰ هیئت فعالیت مستمر دارند.

فعالیت بیش از ۷۰۰ هیئت مذهبی در ارومیه

علی‌اکبر بیضایی، سرپرست شورای هیئات مذهبی ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، از اجرای طرح بلوک‌بندی هیئات مذهبی در ارومیه خبر داد و گفت: این طرح در راستای شناسایی و ساماندهی هرچه بیشتر هیئات مذهبی در ارومیه صورت می‌گیرد و ۱۲ منطقه در ارومیه و ۴ منطقه نیز در اطراف شهرستان جهت بلوک‌بندی شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آئین‌نامه‌ای برای بلوک‌بندی هر منطقه تنظیم شده است، بیان کرد: طبق این آئین‌نامه هر منطقه یک دبیر و رابط فرهنگی خواهد داشت و همچنین یک نفر از اعضای شورای هیئات مذهبی به‌عنوان مسئول هر بلوک انتخاب خواهد شد.

بیضایی با بیان اینکه در هر بلوک بیش از ۳۰ هیئت مذهبی شناسایی شده است، ادامه داد: هدف از اجرای طرح بلوک‌بندی ایجاد وحدت میان هیئات مذهبی و رسیدن به یک نقطه واحد است.

وی با بیان اینکه ۵ مراسم مذهبی به‌صورت ویژه در بلوک‌ها برگزار خواهد شد، یادآور شد: مراسم شهادت حضرت فاطمه(س)، ولادت امام زمان(عج)، عید غدیر خم، ولادت امام حسین(ع) و مراسم هفتم محرم، ۵ مراسمی هستند که پس از اجرای طرح بلوک‌بندی به‌صورت ویژه در ارومیه برگزار خواهند شد.

سرپرست شورای هیئات مذهبی ارومیه گفت: بلوک‌بندی هیئات مذهبی موجب خواهد شد تا مراسم مذهبی شهر با انسجام هرچه بیشتر برگزار شود. 

وی بیان کرد: هم‌اکنون بیش از ۷۰۰ هیئت مذهبی در ارومیه فعالیت دارند که از این تعداد بیش از ۳۵۰ هیئت فعالیت مستمر داشته که ۱۸۰ هیئت را بانوان به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

captcha