نگاه طعمه به مسئولیت‌ها در نظام اسلامی پذیرفته نیست
کد خبر: 3837616
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

نگاه طعمه به مسئولیت‌ها در نظام اسلامی پذیرفته نیست

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولیت‌ها امانتی‌هایی هستند که باید درخصوص آن‌ها پاسخگو باشیم، نگاه فرصت و طعمه به مسئولیت‌ها به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز، 4 شهریورماه در بیست‌و‌دومین جشنواره استانی شهید رجایی و آیین تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر استان مرکزی که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، برگزاری جشنواره شهید رجایی در روزهای شهادت شهیدان رجایی و باهنر را نشان از این دانست که کارگزاران نظام باید به شاخص‌های رفتاری، فکری و شخصیتی این دو شهید توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی یک رویکرد و گفتمان جدید را در عرصه سیاست و چهره‌ای نو از کارگزاران را به دنیا معرفی کرد که خاستگاه اصلی آن در سرچشمه‌های ناب معارف دینی و نماد حکومت اسلامی و علوی بوده است، با پیروزی انقلاب اسلامی تحول بزرگی در نظام سیاسی و حکومتی و کارگزاران رقم خورد و این اتفاق بزرگ مرهون ظهور کارگزارانی بود که مشی و مرام جدیدی را معرفی کردند.

کریمی با اشاره به اینکه شهیدان رجایی و باهنر نماد این رویکرد جدید بودند، انقلابی بودن، ولایت‌پذیری، ساده‌زیستی، پذیرای مردم بودن و ... را از ویژگی‌های این دو شهید دانست و گفت: استمرار نظام جمهوری اسلامی و دوام و پایداری آن مرهون تربیت و پرورش کارگزاران اسلامی و مدیرانی با الگوی دو شهید دولت است و نباید خلائی در این راستا حس شود بلکه نخبگان شایسته و توانمند، مدیر و مدبر در سیاست و اندیشه‌های جمهوری اسلامی می‌توانند این بنیان مستحکم را تداوم ببخشند و اگر در برهه‌هایی احساس می‌شود که انقلاب از تراز واقعی خود فاصله گرفته و در مواردی به اهداف مدنظر به تحقق نرسیده است باید ریشه‌ آن را در تربیت ساختار مدیریت جست‌و‌جو کرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: نباید از پرورش نیروی انسانی متناسب با نظام اسلامی غافل شد، گاهی شاهدیم برخی افراد برای دستیابی به مسئولیت‌ها به هر لابی‌گری دست می‌زنند و حتی با پرداخت وجه در واقع مسئولیت را می‌خرند که این رفتارها هرچند بسیار کم است، اما در شأن نظام اسلامی نبوده و برای نظام اسلامی قابل قبول نیست.

کریمی تاکید کرد: بسیاری از مسائل امروز با رویکرد مدیریت علمی قابل رفع است و باید مدیران عالم را به کار بگیریم، رویکرد سیاسی در مشاغل تخصصی و علمی آفت بزرگی است که در کشور وجود دارد، اینکه جایگاه تخصصی را به وابستگی‌های سیاسی و جناجی ارتباط دهیم قطعاً مشکل‌آفرین خواهد بود؛ لذا جایگاه‌ها باید به اهلشان سپرده شوند.

وی اضافه کرد: مسئولیت‌ها، امانت‌هایی هستند که باید درخصوص آن‌ها پاسخگو باشیم، نگاه فرصت و طعمه به مسئولیت‌ها با روحیه منفعت‌طلبی به هیچ عنوان پذیرفته نیست، بلکه مدیران باید روحیه مبارزه‌طلبی، تخصص و توانمندی علمی داشته باشند. دوران مدیریت جامعه با آزمون و خطا گذشته و مردم انتظار مدیریت تخصصی از مدیران دارند.

این مقام مسئول گفت: مردم هیچگاه برای کشور کم نگذاشته‌اند و در برهه‌های حساس همواره در صحنه حاضر بوده‌اند و وظیفه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی است که در کنار مردم حرکت و تلاش کنند. اگر در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری به صراحت اعلام می‌شود که در رسیدن به اهداف نظام در حوزه عدالت‌محوری کاستی‌هایی وجود دارد باید ریشه را در عملکرد کارگزاران جست‌وجو کرد.

انتهای پیام

captcha