اهدای بیش از هفت هزار واحد خون در کردستان
کد خبر: 3837826
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱

اهدای بیش از هفت هزار واحد خون در کردستان

گروه اجتماعی- مدیرکل انتقال خون استان کردستان از افزایش سه درصدی اهدای مستمر خون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در پنج ماه نخست سال 97 هفت هزار و 55 واحد خون توسط اهداکنندگان مستمر اهدا شده که این رقم در سال جاری با افزایش 240 واحدی به هفت هزار و 295 واحد خون رسید.

محمدسعید کریمیان، مدیرکل انتقال خون استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: از آغاز امسال تا پایان مردادماه در مجموع 14 هزار و 674 مراجعه جهت اهدای خون در استان ثبت شده است.
وی افزود: در این مدت 13 هزار و 245 داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون سنندج، سقز و تیم های سیار مراجعه کرده‌اند که 81 درصد آنان پس از معاینه و مشاوره پزشکی سالم و واجد شرایط اهدای خون شناخته شده‌اند.
وی از افزایش سه درصدی اهدای مستمر خون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در پنج ماه نخست سال 97 هفت هزار و 55 واحد خون توسط اهداکنندگان مستمر اهدا شده که این رقم در سال جاری با افزایش 240 واحدی به هفت هزار و 295 واحد خون رسید.
مدیرکل انتقال خون کردستان عنوان کرد: اهداکنندگان مستمر افرادی هستند که در سال دست کم دو بار خون اهدا می‌کنند و خون اهدایی آنان از ضریب سلامت بالاتری برخوردار است.
وی ادامه داد: آمار اهدای مستمر خون در کردستان بیش از 68 درصد و بالاتر از میانگین کشوری بوده و در سال‌های اخیر همواره روند افزایشی دارد.
کریمیان با بیان اینکه انتقال خون کردستان در تلاش برای افزایش آمار اهدای مستمر خون است، عنوان کرد: از مجموع مراجعان امسال دو هزار و 318 داوطلب برای نخستین بار به مراکز اهدای خون مراجعه کرده‌اند و سه هزار و 419 داوطلب نیز در سال‌های قبل سابقه اهدای خون را داشته و مجددا موفق به اهدای خون خود شده‌اند.
وی با بیان اینکه استان کردستان همواره صاحب رتبه‌های برتر در شاخص‌های مختلف ارزیابی سازمان انتقال خون کشور بوده است، اعلام کرد: با تکیه بر نوع دوستی اهداکنندگان کردستانی خون پیش‌بینی می شود امسال آمار اهدای خون به مرز 28 هزار برسد که کاملا جوابگوی نیاز مراکز درمانی و مقابله با هرگونه بحران احتمالی است.
مدیرکل انتقال خون کردستان از جمعیت نوع دوست اهداکنندگان خون استان خواست اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند و یادآور شد: خون فاقد جایگزین در علوم پزشکی است و تنها راه تامین آن اهدای بدون چشمداشت می‌باشد.
انتهای پیام

captcha