«مهربانی در مهر»؛ زمینه‌ساز لبخند کودکان سرزمین‌مان
کد خبر: 3837881
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

«مهربانی در مهر»؛ زمینه‌ساز لبخند کودکان سرزمین‌مان

گروه فرهنگی ــ شاعر گیلانی اجرای طرح «مهربانی در مهر» از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی را زمینه‌ساز لبخند کودکان سرزمین‌مان دانست و بیان کرد: اجرای طرح جمع‌آوری نوشت‌افزار و اقلام فرهنگی ایرانی ـ اسلامی برای کودکان در مناطق سیل‌زده اتفاق مبارکی است.

به دنبال برگزاری موفق پویش «بهار مهربانی» که با هدف کاهش آلام مردم به‌ویژه کودکان، کاهش آسیب‌های اجتماعی، پرکردن اوقات فراغت و سرگرمی کودکان در مناطق سیل‌زده اجرا شد، طرح «مهربانی در مهر» به منظور تهیه نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی و کتاب‌های کمک‌درسی برای کودکان و دانش‌آموزان از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از 20 تیرماه لغایت 30 شهریورماه صورت گرفت.

پونه نیکوی، شاعر گیلانی در گفت‌وگو با ایکنا گیلان، با اشاره به اجرای طرح «مهربانی در مهر» توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اجرای طرح جمع‌آوری نوشت‌افزار و اقلام فرهنگی ایرانی - اسلامی برای کودکان در مناطق سیل‌زده را اتفاق مبارکی دانست و گفت: در روایات متعددی آمده که محبوب‌ترین مردم نزد خداوند کسانی هستند که با مردم مهربان بوده و در راه برآوردن نیازهای نیازمندان تلاش می‌کنند.

وی افزود: وقتی به این روایات و نقل قول‌های بزرگان عمیق‌تر بیندیشیم، ضرورت و اهمیت اجرای طرح «مهربانی در مهر» بیشتر برای ما آشکار می‌شود. همچنین ما با یادآوری خاطرات خود، به ضرورت این موضوع پی می‌بریم،‌ زیرا بی‌تردید اول مهر برای عده‌ای یادآور حسرت و اندوهی کودکانه بوده، حال این خاطره می تواند متعلق به خود ما باشد یا متعلق به هم‌کلاسی‌ها و دوستان ما در گذشته که در ذهن ما ماندگار شده است.

این فعال فرهنگی اجرای طرح «مهربانی در مهر» توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی را زمینه‌ساز لبخند کودکان سرزمین‌مان دانست و تصریح کرد: چه بسیار کودکانی که در میهن ما اول مهرماه سکوت می‌کنند و لبخندی به لب ندارند، کودکانی که با حسرت داشتن ملزومات اولیه آموزش، از حق خواندن و نوشتن محروم هستند.

برگزیده جشنواره کتاب سال جوان انقلاب همچنین درخصوص سهم گیلانیان در اقدامات خیرخواهانه و کمک به هموطنان نیز، گفت: مردم رئوف گیلان همیشه با حضور در پویش‌های عام‌المنفعه، در دستگیری از دیگران پیشرو بوده‌اند.

وی اضافه کرد: در سیل اخیری که هم‌میهنان ما را از بهار دور کرد، نقش مردم گیلان در آفرینش بهار مهربانی بسیار پر رنگ بود و امیدوارم نیکبختی و شادکامی جاودانه از آن مردم رئوف و مهربان گیلان‌ما باشد.

نیکوی با اشاره به سابقه فرهنگی گیلانیان در کمک به هم‌نوعان خود، خاطرنشان کرد: سال‌هاست که گیلانی‌ها در حوزه‌های مختلف مانند سلامت، آموزش و ساخت مراکز عمومی و زیرساخت‌ها، در مهربانی و خیرخواهی پیشقدم بوده اند. خیران و بزرگان گیلانی فراتر از شهرستان و استان اثرگذار بوده‌اند و مردم ایران اسلامی از تصمیم‌های خیرخواهانه و خدمات ارزشمند آنان بهره برده‌اند.

شاعر گیلانی در پایان از راه‌اندازی پویش «مهربانی در مهر» توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان متولی اصلی اجرای برنامه‌های فرهنگی کتاب‌محور در کشور قدردانی کرد و یادآور شد: نهاد کتابخانه‌های عمومی با ورود خردمندانه و دغدغه‌مند به موضوعات خیرخواهانه اقدام نیکو و پسندیده‌ای به انجام رساند و امیدوارم با دسترسی به داده‌ها و اطلاعات صحیح، علاوه بر برگزاری موفق این طرح، در آینده نیز این امکان فراهم شود که با پیش‌بینی نیازها، طرح‌های اثربخش بیشتر و موفق‌تری همچون گذشته از سوی این مجموعه فرهنگی انجام شود.

به گزارش ایکنا، تالیف آثاری چون «انار سبز، زیتون سرخ»، «مسافر کوچولو»، «دست‌های تو جوانه می‌زنند»، «گیلان بیابان ندارد»، «6410 روز تنهایی» و «جاری‌تر از ونیز» و راهیابی کتاب «انار سبز، زیتون سرخ» به نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال 1391 به عنوان کتاب برگزیده شعر دفاع مقدس از افتخارات این شاعر جوان کشورمان است.

اقلام جمع‌آوری شده در طرح «مهربانی در مهر» کتابخانه‌های عمومی گیلان پس از ساماندهی و تفکیک تا تاریخ 10 شهریورماه جاری به انبار اداره‌کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی ارسال خواهد شد تا پس از ارزیابی‌های لازم به استان‌های سیل‌زده ارسال شود و در اختیار کودکان و دانش‌آموزان این مناطق قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha