آغاز به کار کنگره بین‌المللی رویان/ راه‌اندازی شبکه ارتباطی محققان ناباروری و تولید مثل
کد خبر: 3838234
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
رئیس پژوهشگاه رویان خبر داد:

آغاز به کار کنگره بین‌المللی رویان/ راه‌اندازی شبکه ارتباطی محققان ناباروری و تولید مثل

گروه سلامت ــ رئیس پژوهشگاه رویان با اشاره به ارسال بیش از ۵۰۰ مقاله به بیستمین کنگره و جشنواره بین‌المللی رویان، از راه‌اندازی شبکه ارتباطی محققان داخلی و ایرانیان خارج از کشور خبر داد.

آغاز به کار کنگره بین‌المللی رویانبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی، در نشست خبری بیستمین جشنواره و کنگره بین‌المللی رویان که از امروز، ششم شهریورماه، در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است، با بیان اینکه پژوهشگاه رویان در این رویداد بین‌المللی زمینه تعامل خوبی را در حوزه‌های پزشکی، تولید مثل، بیولوژی، فناوری سلول‌های بنیادی و همچنین پرستاری و مامایی مرتبط با موضوعات مختلف فراهم آورده است، اظهار کرد: امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی در مقالات ارسالی به دبیرخانه کنگره بوده‌ایم. ۵۰۳ مقاله تحقیقاتی به دبیرخانه کنگره ارسال شده که این عدد در سال گذشته ۴۲۵ مقاله بود.

وی افزود: مقالات بیستمین کنگره بین‌المللی رویان از کشور‌های آمریکا، کانادا، روسیه، فرانسه، ژاپن، اندونزی و اسپانیا به دبیرخانه ارسال شده است. همچنین امسال علاوه بر سخنرانان خارجی از اروپا و آمریکا، سخنرانانی از کشور‌هایی مانند ترکیه، افغانستان، سوریه، عمان، مالزی، عراق و نیجریه نیز در این جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند.
 
شاهوردی با اشاره به حضور ۱۸ محقق برجسته بین‌المللی از استرالیا، ایتالیا، آمریکا، سوئیس، بلژیک، روسیه، آلمان، فرانسه، هلند، دانمارک، نروژ و سوئد به عنوان سخنران، بیان کرد: هشت نفر از این محققان در کنگره سلول‌های بنیادی و ۱۰ نفر آن‌ها در کنگره تولید مثل سخنرانی می‌کنند.

وی از ثبت‌نام بیش از هزار و ۵۰۰ شرکت‌کننده در بیستمین کنگره رویان خبر داد و گفت: علاوه بر سخنرانی‌های علمی کنگره، ۱۰ کارگاه جنبی هم از روز دوم شهریورماه آغاز شده است.

رئیس جشنواره سالانه رویان همچنین از برگزاری کارگاهی با موضوع میکروتسه برای به دست آوردن سلول‌های جنسی مردانه ویژه متخصصان اورولوژی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به پژوهش‌های نوین در حوزه سلول‌های بنیادی و بیولوژی تولید مثل، امروزه موقعیت ممتازی در جامعه علمی بین‌المللی داریم، به طوری که می‌توان گفت کشور در حوزه سلول‌های بنیادی سرآمد کشور‌های منطقه است.

رئیس پژوهشگاه رویان در ادامه با اشاره به حضور سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ زوج خارجی برای درمان در مرکز رویان، اظهار کرد: با توجه به استاندارد‌های بالا و اعتماد کشور‌های منطقه به پزشکان ایران و همچنین به صرفه بودن هزینه درمان، بیماران زیادی از کشور‌های منطقه و سایر کشور‌ها برای درمان‌های ناباروری به ایران مراجعه می‌کنند.

شاهوردی در ادامه با پرداختن به اهمیت ارتباط متخصصان و پژوهشگران ایرانی مقیم خارج از کشور و محققان داخلی از راه‌اندازی شبکه‌ای برای این موضوع خبر داد و گفت: اهمیت آگاهی در این حوزه و به اشتراک گذاشتن آخرین اطلاعات در حوزه درمان ناباروری، تولید مثل و سلول‌های بنیادی یکی از اهداف این شبکه است.

وی در پایان یادآور شد: همچنین قرار شد از سال آینده جایزه ویژه دکتر آشتیانی به صورت دوسالانه برگزار شود.

به گزارش ایکنا؛ امسال سه محقق خارجی از آمریکا، آلمان و استرالیا و همچنین یک محقق داخلی به عنوان برندگان کنگره معرفی می‌شوند.
 
انتهای پیام 
captcha