قرآنیان در «ضیافت ثقلین» مهمان مساجد قم می‌شوند
کد خبر: 3838270
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

قرآنیان در «ضیافت ثقلین» مهمان مساجد قم می‌شوند

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(ع) گفت: در طرح ضیافت ثقلین چهره‌های قرآنی و معارفی در قالب کاروانی در مساجد حضور یافته و محافل قرآن و عترت را با حضور عموم مردم برگزار می‌کنند که این رخداد موجب تقویت پیوند مردم با مساجد می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام سیداحمد مشرف، مدیر مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(ع)، پنجم شهریورماه در چهارمین نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم، که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: طرح ضیافت ثقلین به‌ صورت تلفیقی با استفاده از احادیث معصومین(ع) و هدایت‌های رهبری در موضوع‌های مختلف دنبال می‌شود.
وی اضافه کرد: مردم ایران اسلامی با هر درجه‌ای از بهره دینی نسبت به دو فرهنگ عزاداری و زیارت اهل‌ بیت(ع) نگاه متفاوتی دارند و اکنون وظیفه متولیان فرهنگی این است که از این دو فرهنگ بهره ویژه ببرند، در طرح ثقلین تلاش کرده‌ایم تا از این فرهنگ‌ها برای ترویج معارف قرآنی بهره‌مند شویم چراکه اگر تدبر در قرآن با معارف اهل‌ بیت(ع) گره بخورد نتیجه مورد نظر محقق خواهد شد.
مدیر مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(ع) گفت: در طرح ضیافت ثقلین چهره‌های قرآنی و معارفی در قالب کاروانی با حضور در مساجد محافل قرآن و عترت را ویژه عموم مردم برگزار می‌کنند و معارف اهل‌ بیت(ع) و قرآن را ترویج می‌دهند که این رخداد موجب تقویت پیوند مردم با مساجد می‌شود.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح میان مساجد، مردم، حرم، مسجد جمکران، فعالیت‌های قرآنی و دستگاه‌های مرتبط با مساجد ارتباط مطلوبی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: همکاری دستگاه‌های مرتبط با مسجد موجب اثرگذاری بیشتر و تحقق نتایج خواهد شد.
مشرف یادآور شد: طرح ضیافت ثقلین آغازی برای برگزاری جلسات هفتگی قرآن و عترت در مساجد است و به‌صورت ترویجی دنبال می‌شود، اما در نهایت منجر به گسترش آموزش‌های قرآنی می‌شود.
جلال بيطرفان
انتهای پيام
captcha