ارزیابی مسابقات سراسری قرآن در «نغمه‌های آسمانی» رادیو قرآن
کد خبر: 3838309
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
صلحجو بیان کرد:

ارزیابی مسابقات سراسری قرآن در «نغمه‌های آسمانی» رادیو قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر گروه اطلاع‌رسانی شبکه رادیویی قرآن ضمن تشریح ویژگی‌های برنامه «نغمه‌های آسمانی» این شبکه، از ارزیابی مسابقات سراسری قرآن در این برنامه خبر داد.

محمدهادی صلح‌جو، مدیر گروه‌ اطلاع‌رسانی شبکه رادیویی قرآن، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ در رابطه با برنامه «نغمه‌های آسمانی» این شبکه که ویژه مسابقات سراسری قرآن کریم پخش می‌شود، اظهار کرد: با توجه به تغییری که از سال گذشته در سبک و سیاق مسابقات کشوری به وجود آمده و طی آن مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن به صورت تلویزیونی و در استودیو اجرا می‌شود، رادیو قرآن از پخش جریان مسابقات و تلاوت‌های متسابقان و شرکت‌کنندگان محروم نیست و نقش مؤثری را در این رابطه ایفا می‌کند.

صلحجو ادامه داد: بدین وسیله رادیو قرآن شب‌ها از ساعت 23 تا 24 به مدت یک ساعت در یک برنامه جذاب با یک رویکرد نو و جدید به نام «نغمه‌های آسمانی» هم تلاوت شرکت‌کنندگان و اجرای برنامه ایشان را پخش می‌‌کند و هم نظرات اعضای هیئت داوران و کارشناسان محترم را پوشش می‌دهد. بنابراین شنوندگان رادیو قرآن و عزیزانی که مسابقات سراسری را پیگیری می‌کنند، می‌توانند شب‌ها از ساعت 23 تا 24 شنونده این برنامه باشند.

مدیر گروه‌ اطلاع‌رسانی شبکه رادیویی قرآن با بیان اینکه تواشیح، ترتیل، حفظ کل و قرائت قرآن کریم، رشته‌هایی هستند که شب‌ها از رادیو قرآن پخش می‌شود، افزود: در این برنامه همچنین، با مدیران گروه‌های تواشیح حاضر در مسابقات و شرکت‌کنندگان در رشته‌های ترتیل، حفظ و قرائت تماس گرفته می‌شود و نظر ایشان در مورد اجرا و ارزیابی که از تلاوت خود داشته‌اند نیز ارائه خواهد شد.

صلحجو تصریح کرد: به نظر می‌رسد که روال جدید برگزاری مسابقات سبک نویی را در این زمینه فراهم کرده و رادیو قرآن به عنوان یک رسانه اصیل قرآنی در کشور خود را موظف می‌داند تا به بنیاد مسابقات قرآن کریم در سازمان اوقاف و امور خیریه کمک کند تا با برگزاری هرچه بهتر این مسابقات زمینه جذب و گرایش و علاقه هرچه بیشتر جوانان به موضوع قرآن کریم فراهم شود.

مدیر گروه‌ اطلاع‌رسانی شبکه رادیویی قرآن بیان کرد: برنامه «نغمه‌های آسمانی» به تهیه‌کنندگی اسماعیل شامانیان، گویندگی جابر بیات و هماهنگی علی خشنود، قاری ممتاز قرآن کریم تولید شده است. این برنامه از دوم شهریورماه آغاز شده و تا پنجم مهرماه سال جاری نیز ادامه خواهد داشت. همچنین، برنامه نهایی مسابقات سراسری قرآن نیز به صورت زنده و مستقیم از صبح تا ساعت 22 از شبکه رادیویی قرآن پخش خواهد شد.

انتهای پیام

captcha