تذکر لسانی نقش مهمی در احیای امر به معروف و نهی از منکر دارد
کد خبر: 3838630
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

تذکر لسانی نقش مهمی در احیای امر به معروف و نهی از منکر دارد

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه رشت با اشاره به وجود حمایت‌های قانونی از آمران به معروف و ناهیان از منکر،‌ عنوان کرد: تذکر لسانی نقش مهمی در احیای امر به معروف و نهی از منکر دارد.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ امام جمعه رشت امروز، 8 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر،‌ با اشاره به آغاز دهه محرم،‌ اظهار کرد:‌ همزمان با این ایام دهه امر به معروف و نهی از منکر نیز آغاز می‌شود و لذا از مردم می‌خواهیم نسبت به احیای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشند و با آمران به معروف و ناهیان از منکر همراهی کنند.

وی اجر امر به معروف و نهی از منکر را بالاتر از جهاد در راه خدا دانست و افزود: دعوت مردم به نیکی‌ها و دور کردن آنان از بدی‌ها موجب اعتلای جامعه اسلامی می‌شود،‌ اما به فراموشی سپردن امر به معروف و نهی از منکر طاغوت را بر مردم مسلط می‌کند و خیرات و برکات را از جامعه می‌برد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مانع از تبدیل ضد ارزش‌ها و ناهنجاری‌ها به ارزش و هنجار جامعه می‌شود،‌ گفت: طبق منویات رهبر انقلاب امر به معروف و نهی از منکر لسانی بر عهده مردم است،‌ اما دولت و سایر قوا وظیفه دارند بسترهای امر به معروف و نهی از منکر را فراهم کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به وجود حمایت‌های قانونی از آمران به معروف و ناهیان از منکر،‌ عنوان کرد: تذکر لسانی نقش مهمی در احیای امر به معروف و نهی از منکر دارد.

وی با بیان اینکه امروز ایران الگوی دنیا و امید آزادی‌خواهان است، تصریح کرد:‌ به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی‌ها با این نظام مقدس آغاز شد و بسیاری از مسئولان بلندپایه ما را ترور کردند؛ هیچ کشوری در دنیا با چنین فاجعه‌ای مواجه نشده است، اما انقلاب اسلامی با پشتوانه رهبری و مردم همچنان با عزت و اقتدار به راه خود ادامه می‌دهد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به پشتیبانی روزافزون مردم از انقلاب و ولایت به ویژه در صحنه‌های حساس و سرنوشت‌ساز نظام، خاطرنشان کرد:‌ امروز ملت‌های منطقه از حرکت انقلابی ملت ایران الهام گرفته‌اند و با حکومت‌های ظالم مبارزه می‌کنند، اما متاسفانه دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنان ایران را شکست خورده و عقب‌مانده نشان می‌دهند.

وی جوانان را مهمترین شاخصه نظام برای رشد و پیشرفت دانست و یادآور شد:‌ از مسئولان می‌خواهیم که منتظر این نباشند که جوانان نخبه و کارآفرین به آنان مراجعه کنند، بلکه خودشان پیشقدم شوند و شرایط را برای کار کردن جوانان فراهم کنند. بی‌تردید هر کجا که کار را به جوانان سپردیم نتیجه مثبت آن را شاهد بودیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان توسعه کارآفرینی را یکی از راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی دانست و گفت:‌ کارآفرینان نبابد گرفتار کاغذبازی‌های دولتی شوند.

امام جمعه رشت پسماندهای سراوان را یکی از معضلات جدی استان گیلان و رشت دانست و تصریح کرد:‌ این پسماندها آسیب‌های جدی برای سلامت مردم شهر به همراه خواهد داشت لذا علاوه بر ساماندهی این پسماندها باید تصفیه شیرابه‌های آن نیز در دستور کار قرار گیرد تا رودخانه‌های گیلان از شر این پدیده شوم در امان بمانند.

وی با بیان اینکه دین اسلام برای زندگی انسان در همه عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی برنامه دارد، خاطرنشان کرد:‌ امروز اقتصاد غربی مشکلات ما را حل نخواهد کرد و باید به قوانین اسلامی بازگردیم. متاسفانه با توجه به گذشت چهل سال از انقلاب هنوز بانکداری ما اسلامی نشده و بانک‌ها بنگاه‌داری می‌کنند.

این کارشناس دینی در ادامه از مسئولان خواست تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی را مد نظر همه تصمیمات خود قرار دهند و یادآور شد:‌ اروپاییان نیز مانند دولت آمریکا غیر قابل اعتماد هستند و نباید برای رفع مشکلاتمان به سراغ اروپا برویم.

انتهای پیام

captcha