استفاده از توانایی‌های جهاددانشگاهی؛ راهی برای توسعه استان کردستان
کد خبر: 3839450
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

استفاده از توانایی‌های جهاددانشگاهی؛ راهی برای توسعه استان کردستان

گروه اجتماعی- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان گفت: امروزه در راستای توسعه روستاها باید آموزش را در اولویت قرار داد که در این راستا جهاددانشگاهی با توجه به توانایی‌هایی که دارد، می‌تواند اقدامات مؤثری انجام دهد.

استفاده از توانایی‌های جهاددانشگاهی؛ راهی برای توسعه استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، ابراهیم شریف‌پور، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان امروز، 11 شهریورماه در دیدار با رئیس و معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان کردستان، ضمن اشاره به اینکه اصلی ترین مبانی توسعه در جامعه توجه به روستاها است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی با توجه به رسالت آموزشی که دارد می‌تواند در راه توسعه، گام‌های مؤثری بردارد.
وی به شرایط تحریم در جامعه اشاره کرد و افزود: متأسفانه به دلیل تحریم‌های ظالمانه، کشور دچار مشکلات اقتصادی شده و یکی از مؤثرترین راه‌های مقابله با این مسئله آموزش نیروهای توانمند است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان افزود: اصلی ترین موضوع در مبانی توسعه جامعه توجه به روستاها بوده که بر همین اساس دفتر روستایی استان کردستان اولویت خود را بر روی آموزش قرار داده است.
وی بیان کرد: دوره های آموزشی که برای دهیاران برگزار می شود باید طبق روال استاندارد و با کیفیت باشد چون این مسئله برای ما و توسعه جامعه مهم بوده که خوشبختانه جهاددانشگاهی دارای استانداردهای کیفی بسیار خوبی است.
شریف‌پور مسئله مهاجرت روستاییان به شهر را یک آسیب دانست و خاطرنشان کرد: زمانی می توانیم از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کنیم که بتوانیم نگرش ها را تغییر دهیم و این مسئله هم تنها از طریق آموزش امکان پذیر است.
وی در پایان با اشاره به اینکه همکاری با جهاددانشگاهی استان کردستان یک ظرفیت مناسب جهت ارتقا سطح علمی برای دهیاران است، یادآور شد: در راستای توسعه استان مخصوصا" روستاییان نیازمند استفاده از توانایی های علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی هستیم که امیدواریم با کمک یکدیگر راه توسعه را در استان هموار کنیم.
در این دیدار چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان به پتانسیل های این واحد در زمینه روستا اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی استان کردستان علاوه بر آموزش، آمادگی کامل را دارد که در حوزه های اشتغال، گردشگری و بوم گردی همکاری خود را با دفتر امور روستایی گسترش بدهد.
انتهای پیام

captcha