پایان‌نامه‌ها به حل مشکلات اقتصادی کشور معطوف شوند
کد خبر: 3839481
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

پایان‌نامه‌ها به حل مشکلات اقتصادی کشور معطوف شوند

گروه اجتماعی - معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: در رابطه با موضوعات و مسائلی که در حوزه پایان‌نامه‌ها انجام می‌شود، بر روی مسائل استانی تمرکز کرده‌ایم و از ورود به مسائل کلان خودداری شده و بهتر است تا پایان‌نامه‌ها معطوف به حل مشکلات اقتصادی کشور و استان باشند.

پایان‌نامه‌ها به حل مشکلات اقتصادی کشور معطوف شوند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، مهدی زواری، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی، صبح امروز، ۱۱ شهریورماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: مراجعین در مقاطع ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد از حجم قابل‌توجهی برخوردار هستند و آخرین فاز آموزشی آنها به پایان‌نامه می‌رسد که مشکل شایع در این رابطه تعریف موضوع برای پایان‌نامه است و بهتر است تا پایان‌نامه‌ها معطوف به حل مشکلات اقتصادی کشور و استان باشند.

وی ادامه داد: در رابطه با موضوعات و مسائلی که در حوزه پایان‌نامه‌ها انجام می‌شود، بر روی مسائل استانی تمرکز کرده‌ایم و از ورود به مسائل کلان خودداری شده و دو برنامه دریاچه ارومیه و اقتصاد مرزی برای پایان‌نامه‌ها تعریف شده است و بر مبنای چالش‌هایی خواهد بود که ذیل این دو مساله قرار دارند و هر دانشجو بنابه زمینه تخصصی رشته خود در این مباحث ورود خواهد کرد.

زواری افزود: از سال جاری بحث اصالت‌سنجی پایان‌نامه‌ها در دانشگاه آزاد آغاز شده و قبل از دفاع پایان‌نامه باید مشابهت‌یابی انجام شود و کمک می‌کند تا پایان‌نامه‌های اصیل در دست داشته باشیم.

وی یادآور شد: به‌دنبال ایجاد آزمایشگاه مرجع هستیم و با توجه به اینکه حجم عظیمی از امکانات در آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد وجود دارد، در راستای ارائه خدمات به نهادهای خارج از دانشگاه نیز قدم برداریم و همچنین درنظر داریم تا یک آزمایشگاه مرجع را نیز در منطقه آزاد ماکو دایر کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: جهت ارتباط بهتر دانشگاه با صنعت که همواره یک حلقه مفقوده در کشور بوده، تورهای علمی برگزار می‌شود و در جریان مشکلات و چالش‌ها قرار گرفته شده و ارائه راهکارها در این راستا صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: انجمن‌های علمی دانشجویی را نیز توسعه بخشیده‌ایم و در این انجمن‌ها از اساتید به‌نام کشوری برای برگزاری کارگاه‌های علمی استفاده می‌کنیم.
انتهای پیام

captcha