بارگذاری جدیدترین مداحی‌ها در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3839513
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹

بارگذاری جدیدترین مداحی‌ها در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ صفحات معارفی رسانه‌ها که بیشتر اخبار خود را به خبرهایی پیرامون محرم اختصاص داده‌اند، بیش از هر مطلب دیگری به بارگذاری مداحی‌های صورت گرفته در عزاداری‌های شب‌های گذشته هیئات مذهبی پرداخته‌اند.

بازار داغ دانلود جدیدترین مداحی‌ها در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا؛‌ امروز دوشنبه یازدهم شهریورماه، صفحات معارفی رسانه‌ها بیش از هر خبر دیگری به محتوا و نیز تاریخ‌نگاری واقعه عاشورا پرداخته‌اند. در این بین بارگذاری صوت مداحی‌های صورت گرفته در مراسم‌های عزاداری نیز حجم وسیعی از مطالب خبری این روز را به خود داده است.
فارس
خبرگزاری فارس امروز یازدهم شهریورماه از برگزاری جشنواره «ایتات» خبر داده است، جشنواره کشوری ایتات ویژه ایده‌ها و طرح‌های آموزشی و تربیت با محوریت تربیت دینی آبان‌ماه 1398 برگزار و 50 ایده برتر در حوزه تربیت دینی معرفی و حمایت می‌شوند. این جشنواره در دو مرحله مقدماتی و کشوری برگزار خواهد شد.
این خبرگزاری در ادامه خبرهای امروز خود برنامه‌های همایش شیرخوارگان حسینی را اطلاع‌رسانی کرده است. بر اساس آنچه در این خبر آمده است:‌ «این مراسم روز جمعه ۱۵ شهریور ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. در این مراسم احمد واعظی و مرتضی طاهری به ذکر مصیبت اهل‌ بیت (ع) می‌پردازند. اجرای گروه همخوانی نسیم‌قدر از دیگر برنامه‌های این سوگواره است. این مراسم از ساعت ۸:۳۰ به طور رسمی آغاز و از شبکه ۲ سیما به صورت مستقیم پخش می‌شود. همچنین درهای مصلی از ساعت ۶:۳۰ باز خواهد بود و شهروندان می‌توانند برای عبور و مرور از ورودی‌های‌ شماره ۱۷، ۱۸ و ۱۹ در بزرگراه رسالت، ورودی‌های شماره ۷، ۱۲، ۱۵ در خیابان شهید قنبرزاده و ورودی‌های شماره ۱ و ۲ در خیابان شهید بهشتی استفاده کنند».
فارس در گزارش دیگری با طرح این سوال که «چرا گاهی مردم در مواجهه با امر به معروف مقاومت می‌کنند؟» به دنبال پاسخی برای این سوال رفته و به تشریح پنج عامل مقاومت مردم در برابر امر به معروف پرداخته است؛ این پنج عامل عبارتند از:‌ «از دیگران شروع کردن، بداخلاقی و خشونت، فقط با زبان امر به معروف کردن، افراط و سختگیری و برخورد متکبرانه».
انتشار یادداشتی به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدعلی قربانی» مدیرکل هنر و رسانه معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه از دیگر خبرهای منتشر شده این خبرگزاری در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی است که با تیتر «فرمول ریشه‌کن کردن فساد / نمونه طلایی از برخورد حکومت علوی با یک مفسد» بر روی خروجی قرار گرفته است. در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم: «سیره و روش علوی در برخورد با مفسدین اقتصادی هیچ‌گاه با نرمش و مصلحت‌اندیشی‌های جانب‌گرایانه با فساد همراه نبود، بلکه همواره ندای عدالت و مجازات خطاکار در جامعه طنین‌انداز بود».
بارگذاری تلاوت ترتیل صفحه ۱۳۷ قرآن شامل ۷۴ تا ۸۱ سوره مبارکه انعام باصدای مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد یکی دیگر از مطالب خبری این خبرگزاری در روز یازدهم شهریورماه است.
تسنیم
صفحه دین،‌ قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم با انتشار 13 خبر تا زمان تهیه این گزارش یکی از پرکارترین روزهای خود را پشت سر گذاشته است. این خبرگزاری با «محمدرضا سنگری» عاشوراپژوه و نویسنده کتاب «آیینه‌داران آفتاب» گفت‌وگویی با موضوع عاشورا و به منظور بررسی ریشه‌ها، زمینه‌ها و علل وجود و بروز خطا و آفت در عزاداری‌های ماه محرم پرداخته است. سنگری در بخشی از این گفت‌وگو اظهار کرده است: «در رویکرد کلی بزرگداشت قیام امام حسین علیه السلام به عنوان یک حرکت اجتماعی عمیق و ریشه‌دار در میان گروهی از مسلمانان رایج است ولی در طول تاریخ عواملی موجب شده که این حرکت اجتماعی با آفت‌ها و آسیب‌هایی همراه شود. در زمینه تغییرات اجتماعی چند عامل مهم به تعبیر جامعه شناسان دخیل هستند. مواردی مانند محیط فیزیکی، نخبگان جامعه، سازمان اجتماعی، عوامل فرهنگی، تضاد اجتماعی و جمعیت مهم‌ترین عواملی هستند که موجب تحولات اجتماعی می‌شوند؛ بنابراین زمانی که می‌خواهیم زمینه‌ها و ریشه‌های تحریفات و آفت‌های وارد شده در تفسیر و تحلیل قیام عاشورا را بررسی کنیم لازم است از این پنج عامل بهره ببریم و بدانیم هر یک از این عوامل می‌تواند نقشی در سؤالات پیش آمده درباره توضیحات قیام عاشورا داشته باشد. چون هر آسیبی در بستر اجتماعی از خلال این عوامل روی می‌دهند و قیام عاشورا از این قاعده مستثنا نیست».
این خبرگزاری در بخشی از خبرهای امروز خود سخنرانی‌ چهره‌های مطرح مذهبی در هیئات عزاداری را منتشر کرده است. در این بخش سخنرانی آیت‌الله «سیدعبدالله فاطمی‌نیا» و حجج‌اسلام «حسین انصاری» و «ناصر رفیعی» بر روی خروجی خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.
گفت‌وگو با «حسین سازگارا» مداح اهل بیت(ع) که با عنوان «شاعر آیینی که ساواک برایش حکم تیر صادر کرد» منتشر شده از جمله گفت‌وگوهای امروز تسنیم است. این ستایشگر اهل بیت(ع) در بخشی از صحبت‌های خود بیان کرده است: «اشعاری را به صورت مخفیانه می‌ساختیم و بدون اینکه نامی از من برده شود به دست دوستان و مداحان می‌رساندیم تا کار به جایی رسید که تیمسار جواد ملاحیدر آمد خانه ما و گفت: حکم تیر برایت صادر کرده‌اند و دیگر خانه نیا، مأمورین به دنبالت هستند».
تسنیم امروز همچنین از نشست خبری رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه که روز گذشته برگزار شد، گزارشی مخابره کرده است. این گزارش با تیتر «طراحی مسابقه‌ای با هدف احیای پرچمداری ایران در کتابت قرآن» منتشر شده است.
«پرونده ما و آنچه مسئله فردید بود| فردید مرا واسطه دیدار با امام کرد/ ارمغان فردید برای وضع ما»، «رنگ‌ها رنگ خزان است بیا برگردیم/ این سفر بار گران است بیا برگردیم»،‌ «دفاع از مسجدالاقصی، محور سی‌و‌سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی»، «مجموعه صوتی مداحی‌های شب دوم محرم سال ۹۸/ بخش اول»، «برپایی مجالس تعزیه‌خوانی در خانه هنرمندان ایران»، «فرهنگسرای بهمن میزبان نمایش‌های عاشورایی می‌شود»، «اینفوگرافی | رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره آداب مدح اهل‌البیت(ع)»، «احکام محرم(۲)| حکم استفاده از برق شهری برای هیئت‌ها»، «یادداشت|ما و میراث فردیدی(۱)» و «ثمره اخلاق نیکو در بیان امام حسین (ع)» از جمله عناوین خبری منتشر شده در این خبرگزاری در روز یازدهم شهریورماه است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان امروز بخش قابل توجهی از خبرهای منتشر شده را به ایام محرم اختصاص داده و در یکی از مهم‌ترین خبرهای خود جزئیات همایش شیرخوارگان حسینی را اعلام کرده است. این مراسم صبح روز جمعه 15 شهریورماه در استادیوم آزادی تهران و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
این خبرگزاری همچنین با حجت‌الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» گفت‌وگویی با موضوع عاشورا در کلام وحی انجام داده است. این مفسر قرآن در بخشی از گفت‌وگوی خود روضه‌خوانی را موضوعی ریشه‌دار در اسلام دانسته و اظهار کرده است: «یکی از توصیه‌هایی که برای ماه محرم می‌شود، عزاداری برای سید الشهدا (ع) است. برخی خیال پردازان مانند وهابیون می‌گویند، در اسلام عزاداری نداریم. اما اول روضه‌خوان و کسی که عزاداری را مطرح می‌کند، خداوند است. در زمان جاهلیت فقط پسر را جزو انسان حساب می‌کردند. در آیه ۵۸ سوره نحل آمده است: «إِذا بُشِّرَ أَحَدُهُمْ بِالْأُنْثى ظَلَّ وَجْهُهُ مُسْوَدًّا وَ هُوَ کَظِیمٌ» وقتی یک نفر صاحب دختری می‌شد، صورتش از غصه سیاه می‌شد. آن شخص می‌گفت چه کنم که از من دختری به دنیا آمده است؛ آیا فرار کنم یا او را زیر خاک زنده به گورش کنم؟».
باشگاه خبرنگاران جوان در خبر دیگری نمازهای دهه اول محرم را معرفی کرده و در ادامه خبرهای امروز مداحی تعدادی از مداحان مطرح اهل بیت(ع) در شب اول ماه محرم بارگذاری کرده است.
«متن گزیده نوحه امام حسین (ع) و محرم ویژه سال ۹۸»، «گلچین مداحی حسین سیب سرخی ویژه محرم ۹۸+دانلود»،‌ «عشاق الحسین (ع) برای غریبی پسر حضرت فاطمه (س) گریستند/ توسل عزاداران به بانوی دو عالم + صوت»،‌ «مداحی محمود کریمی در شب دوم محرم ۹۸ +فیلم»، «اگر گریه و احساسات نبود، اصلاً عاشورایی نبود/ تخریب مداحان هدفمند است/ بزرگترین حسرت انسان در روز قیامت»، «تعبیر دیدن علم و پرچم در عالم خواب از نگاه جابر مغربی» و «فضیلت سوگواری بر مصیبت‌های ائمه اطهار از نظر امام صادق (ع)» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در این خبرگزاری است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه از برگزاری نمایشگاه‌های هنری با مضمون عاشورایی در مناطق مختلف خبر داده است. نمایشگاه‌های «دست‌آوردهای عاشورایی» و «محرم» به مناسبت آغاز ماه محرم در نگارخانه آیینه برج آزادی برگزار می‌شود. همچنین در این خبر آمده است که مراسم سوگواری و عزاداری شهادت امام حسین(ع) نیز از اول تا هشتم ماه محرم (۱۰ تا ۱۷ شهریورماه) با حضور مدیران و همکاران معاونت امورهنری، اداره کل هنرهای نمایشی، دفتر موسیقی، دفتر هنرهای تجسمی، دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، بنیاد رودکی و کارگروه ساماندهی مد و لباس پس از نماز ظهر و عصر در نمازخانه معاونت امور هنری برگزار می‌شود.
ایسنا در خبر دیگر خود به برگزاری نشست ستاد مرکزی اربعین اشاره کرده و در بخشی از آن به نقل از رئیس این ستاد آورده است: «خدمات ستاد مرکزی اربعین از 13 مهر تا 30 مهر در مرزهای ایران و از 16 تا 27 مهر در عراق به زائران ارائه می‌شود».
خبرگزاری دانشجویان ایران در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدرضا فوادیان» کارشناس مائل دینی به دنبال پاسخی برای چرایی ماندگار شدن عاشورا رفته است. این کارشناس مذهبی در بخشی از این گفت‌وگو بیان کرده است: «از جمله مولفه‌های مهم در بقای حرکت امام حسین (ع) روشنگری و فرهنگ‌سازی اهل بیت (ع) در راستای قیام سیدالشهدا بوده است و مهمترین درس فرهنگ عاشورا استقامت، مبارزه و جهاد در برابر کژی‌ها است بنابراین هیئت‌ها در عزاداری‌های خود به دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری توجه کنند. مردم باید بدانند که برای چه گریه می‌کنند و در هیئتی که بحث ظهور حضرت مهدی (عج) احیا نشود آن هیئت راه به جایی نمی‌برد».
«برافراشتن پرچم عزای محرم در بندرعباس»، «فراخوان جایزه‌ دکتر فتح‌الله مجتبایی» و «این عادت مسری است + فیلم» از جمله عناوین خبری دیگر در صفحه دین و اندیشه این خبرگزاری است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی در صفحه قرآن و معارف از مراسم رونمایی از کتاب «حسین(ع) از زبان حسین(ع)» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد محمدیان» گزارشی مخابره کرده و در ادامه خبرهای امروز از برگزاری نمایشگاه عطر سیب در تهران به مناسبت ماه محرم خبر داده است. نمایشگاه عطر سیب هر سال در آستانه ماه محرم به منظور تامین و عرضه کالاها و نیازهای هیات‌های مذهبی از جمله اقلام صوتی، لوازم آشپزی، پرچم، لباس، زنجیر و طبل با قیمت مناسب با محوریت شهرداری تهران در بوستان ولایت برگزار می‌شد که در این نمایشگاه تسهیلات خاصی برای هیات‌های مذهبی از جمله ارائه تخفیف و بن همراه بود و در دوره جدید مدیریت شهری، رویکرد برگزاری این نمایشگاه تغییر کرد.
این خبرگزاری امروز نیز همچون روزهای قبل به بازخوانی واقعه عاشورا به روایت کهن‌ترین مقاتل پرداخته است. در طلیعه این گزارش آمده است: «یکی از گزارشگران جریان کربلا و شهادت امام حسین (ع) در عاشورای ۶۱ هجری، ابومِخنَف لوط‌بن‌یحیی‌ازدی غامدی (متوفی ۱۵۷ه.ق) است. وی شیعه امامی، تاریخدان و سیره‌نویس پُرکار و از مردم کوفه بود. سیره‌نویسان، ۳۲ کتاب به وی نسبت می‌دهند. ابومخنف در طبقه ابن اسحاق سیره نویس مشهور قرار دارد، گفته‌هایش مورد اعتماد بیشتر مورخان و بیش از همه طبری از او نقل کرده است».
یکی از گزارش‌های جالب امروز این خبرگزاری که به نقل از روزنامه همدلی بازنشر یافته است، به موضوع اشرافیت مذهبی پرداخته و نفوذ ثروت در مناسک مذهبی را مورد آسیب‌شناسی قرار داده است. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: « اشرافیت مذهبی فقط به سبک زندگی به‌ظاهر اسلامی فرزندان برخی از مسئولین و ژن‌های خوب محدود نمی‌شود، بلکه این سبک از زندگی اشرافی که در سایه مذهب خود را بازتعریف کرده است به‌صورت آفتی به میان برخی از مداح‌های شناسنامه‌دار اهل‌بیت نفوذ کرده است، به نحوی عکس‌های آنان با امیر رعیت‌ها یا حسین هدایتی‌ها و ... که امروز به‌عنوان اخلالگر در نظام اقتصادی کشور شناخته‌شده‌اند، در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود».
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تنها خبر منتشر شده خود را به نشست خبری روز گذشته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اختصاص داده است. نشستی که در آن از اضافه شدن رشته کتابت قرآن کریم به مسابقات سراسری قرآن خبر داده شده و هدف از ان احیای خوشنویسی قرآنی بیان شده است.
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران در صفحه دین با «سید هاشم هوشی‌سادات» نویسنده کتاب «بنی‌فاطمه، مبانی و اهداف عزاداری امام حسین و سیر تاریخی آن در ایران» گفت‌وگویی انجام داده است. این نویسنده در مصاحبه خود گفته است:‌ «در دهه چهل و پنجاه، هیئت بنی‌فاطمه حدود دوازده الی چهارده دسته می‌شد و چون نوحه‌های حماسی می‌خواندند حتی مردم از شهرستان‌ها به تهران می‌آمدند تا عزاداری بنی‌فاطمه را در بازار ببینند».
انتشار تفسیر جامع قرآن کریم، تجدید چاپ دو کتاب عاشورایی، گزارشی از نشست خبری رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، معرفی کتاب «حدیث اندرز»، گفت‌وگو با رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان و اعلام زمان برگزاری نشست «جایگاه داده‌کاوی در وهابیت پژوهی معاصر از دیگر مطالب خبری خبرگزاری کتاب ایران در روز یازدهم شهریورماه است».
میزان
خبرگزاری میزان نیز تنها خبر منتشر شده امروز خود را به وقایع روز دوم محرم اختصاص داده و بر اهمیت خواندن زیارت عاشورا در ایام محرم تأکید کرده است.

انتهای پیام 

captcha