برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از 500 مسجد و بقعه گیلان
کد خبر: 3840337
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از 500 مسجد و بقعه گیلان

گروه اجتماعی - مسئول بسیج مساجد و محلات گیلان از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از 500 مسجد و بقعه گیلان خبر داد و افزود: همایش مذکور در مرکز استان ساعت 9 صبح فردا، 15 شهریورماه در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاتم نصیرنژاد، مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته از قیام عاشوراست.

وی از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از 500 مسجد و بقعه گیلان خبر داد و افزود: همایش مذکور در مرکز استان ساعت 9 صبح فردا، 15 شهریورماه در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج مساجد و محلات گیلان با بیان اینکه بیش از 20 هزار کودک در همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر استان حضور پیدا می‌کنند، گفت: مادران گیلانی با حضور در این مراسم فرزندان خود را نذر قیام امام زمان(عج) خواهند کرد.

نصیرنژاد همچنین از برگزاری همایش «اهلی من العسل» با حضور دانش‌آموزان گیلانی در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ این همایش روز شنبه، 16 شهریورماه و به منظور بزرگداشت مقام حضرت قاسم(ع) همزمان با هفتم محرم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در سراسر استان گیلان، یادآور شد: نماز ظهر عاشورا در شهر رشت با حضور عموم هیئت‌های مذهبی به امامت آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در میدان شهدای ذهاب(شهرداری) اقامه می‌شود.

مسئول بسیج مساجد و محلات گیلان با بیان اینکه سوگواره عکاسی عاشورایی با هدف معرفی آئین‌های سنتی عزاداری گیلان برگزار می‌شود، گفت: عموم مردم گیلان می‌توانند عکس‌های موبایلی با حرفه‌ای خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در سازمان بسیج مساجد و محلات استان ارسال کنند.

انتهای پیام

captcha