شعبه ویژه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در کردستان تشکیل می‌شود
کد خبر: 3840520
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

شعبه ویژه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در کردستان تشکیل می‌شود

گروه اجتماعی- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سنندج گفت: شعبه ویژه‌ای در دادگستری استان کردستان به منظور حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تشکیل می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سنندج در همایش تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر دستگاه قضایی در سنندج که امروز، 16 شهریورماه در محل سالن اجتماعات اداره کل بازرسی استان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم اظهار کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ قیام امام حسین(ع) اشاعه و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود.
وی با اشاره به اینکه قیام عاشورا شعاعی به وسعت دامنه بشریت دارد، افزود: امام حسین روش اصلاح امت اسلامی را امر به معروف و نهی از منکر می‌دانستند و از همین رو نهضت خود را براساس امر به معروف و نهی از منکر ادامه دادند.
دادستان عمومی و انقلاب سنندج بیان کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر آثار بسیار مبارکی در جامعه دارد و چندین بار در قرآن کریم تاکید شده و به درستی می‌توان گفت که کمر شیطان را می‌شکند.
وی عنوان کرد: در راستای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر شعبه ویژه در دادگستری استان کردستان تشکیل می‌شود.
جباری افزود: در دستگاه قضایی عمل به قانون و انجام تکالیف قانونی مصداق بارز معروفات است و قانون گریزی و هنجار شکنی نیز مصداق بارز منکرات است.
وی کارکنان دستگاه قضایی استان کردستان را از عاملان به این فریضه ذکر و بیان کرد: همسویی و همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای قانون کمک بزرگی به مبارزه با مفاسد می‌کند و معاونت قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان باید به این مهم جامه عمل بپوشاند.
دادستان عمومی و انقلاب سنندج در بخش دیگری از سخنان خود روحیه ایثار و مصالحه را از مصادیق دیگر امر به معروف و نهی از منکر دانست و اعلام کرد: با استفاده از این روحیه در استان کردستان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار فقره از پرونده‌های قتل در استان منجر به صلح و سازش شده است.
وی در پایان یادآور شد: مقرر است از ابتدای مهر ماه سال جاری یک شعبه از شعبات شوراهای حل اختلاف استان به منظور صلح و سازش ایجاد شود.
در ادامه این همایش نیز حسین مرادی وحدت، بازرس کل استان کردستان گفت: کار در دستگاه قضایی از جنس امر به معروف و نهی از منکر است و باید کارکنان در این دستگاه با افزایش و توسعه بصیرت خود توان تشخیص حق از باطل را داشته باشند و مسئولیت اجتماعی خود را بالا ببرند.
گفتنی است؛ همچنین در این همایش از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه در استان کردستان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha