هشدار در مورد آگهی‌های جعلی زیارت عتبات
کد خبر: 3840790
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸

هشدار در مورد آگهی‌های جعلی زیارت عتبات

گروه اجتماعی ــ رئیس پلیس فتای کهگیلویه‌وبویراحمد از مردم خواست فریب آگهی‌های جعلی زیارت عتبات عالیات را نخورند.

فریب آگهی‌های جعلی‌ زیارت عتبات عالیات را نخورید

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از پایگاه خبری پلیس کهگیلویه و بویراحمد، روح‌الله شهبازی‌پور، رئیس پلیس فتا استان روز گذشته، 16 شهریورماه در جمع خبرنگاران، گفت: باید توجه داشت راه‌اندازی سایت‌های جعلی و تقلبی یکی از مهم‌ترین شگردهای مجرمانه‌ای است که در ایام مناسبتی صورت می‌گیرد.

وی افزود: باید دانست مجرمان با طراحی سایت‌های شبیه سایت‌های اصلی که درگاه‌های بانکی جعلی دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی کاربران می‌کنند.

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بنابراین کاربران در هنگام خرید حتماً به سایت اصلی وارد شوند و برای این کار به جای جستجو در موتورهای جستجو مثل گوگل یا یاهو و… بهتر است خود نشانی سایت را در آدرس بار صفحه اینترنتی وارد کنند‌ و حتماً از سایت‌های خرید کنند که نماد اعتماد الکترونیک دارد.

شهبازی‌پور بیان کرد: همچنین در خصوص آگهی‌ها و پیامک‌هایی که به نظر جذاب و خارج از قوانین سازمان حج و زیارت است هوشیار باشید. بهتر است جهت ثبت نام به دفاتر مجاز و مورد تأیید سازمان حج و زیارت مراجعه کرده و مدارک هویتی از قبیل گذرنامه‌ را به افراد غیر مسئول واگذار نکنند و یا اسکن آن‌را به سایت‌های فاقد نکات امنیتی و نا امن ارسال نکنید.

رئیس پلیس فتا استان بیان کرد: شهروندان عزیز می‌توانند جهت‌ اطلاع از فهرست دفاتر مجاز در استان خود به پایگاه اینترنتی رسمی سازمان حج و زیارت رجوع کنند. شهروندان در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق پایگاه اینترنتی پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir بخش فوریت‌های پلیسی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

captcha