ویژه‌برنامه‌های رادیو قرآن در تاسوعا و عاشورای حسینی
کد خبر: 3840845
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
صلحجو تشریح کرد:

ویژه‌برنامه‌های رادیو قرآن در تاسوعا و عاشورای حسینی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرگروه‌ اطلاع‌رسانی شبکه رادیویی قرآن ویژه‌برنامه‌های این شبکه رادیویی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را تشریح کرد.

ویژه‌برنامه‌های رادیو قرآن در تاسوعا و عاشورای حسینی

محمدهادی صلحجو، مدیرگروه‌ اطلاع‌رسانی شبکه رادیویی قرآن، در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ ضمن تشریح ویژه‌برنامه‌های این شبکه رادیویی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، رادیو قرآن اقدام به پخش ویژه‌برنامه‌هایی خواهد کرد که در این راستا برنامه «حماسه جاودانه» در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت 11:15 تا اذان ظهر به روی آنتن خواهد رفت.

وی ادامه داد: در این برنامه تلاش می‌کنیم هم به واسطه حضور کارشناسان و صاحب‌نظران در حوزه عاشوراپژوهی به واکاوی جریان و حماسه حسینی بپردازیم و هم بخشی از شور حسینی را که این روزها در اقصی‌نقاط کشور و حتی در جهان پدیدار شده منعکس کنیم تا عزیزانی را که امکان حضور در تکایا و حسینیه‌ها و مراسم عزاداری ندارند، از فیض شنیدن نوای خوش ذاکران اهل بیت(ع) و آیات شریفه قرآن بی‌بهره و بی‌نصیب نباشند.

مدیرگروه‌ اطلاع‌رسانی شبکه رادیویی قرآن افزود: در این برنامه گزارشگران مختلف از دسته‌های عزاداری در تهران، بقاع متبرکه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و امامزاده صالح(ع) گزارش‌های خود را ارائه خواهند کرد. همین طور گزارشگران رادیو قرآن در مشهد مقدس و شهر مقدس قم نیز از جوار آستان شریف حضرت علی بن‌موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) گزارش‌های خود از حضور مردم در عزاداری را منعکس خواهند کرد. همچنین، به کربلا خواهیم رفت و حال و هوای بین‌الحرمین در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی را نمایش خواهیم داد.

صلحجو بیان کرد: همان طور که علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن کریم مستحضر هستند، چند سالی است که در شب عاشورا سنت حسنه احیای شب عاشورا با تلاوت قرآن کریم در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود و یکی از اولین جلساتی که این برنامه با آن آغاز شد، جلسه معنوی و بسیار اثرگذار حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدجواد موسوی‌درچه‌ای است که امسال نیز این برنامه از ساعت 23 تا اذان صبح روز عاشورا برگزار می‌شود و رادیو قرآن نیز برای اولین بار تلاوت‌هایی که در این مراسم صورت می‌پذیرد به صورت زنده و مستقیم پخش خواهد کرد که البته در لابه‌لای تلاوت‌ها نیز به پخش برنامه‌های مختلف مقتل‌خوانی و پخش مرثیه‌های حضرت اباعبدالله(ع) اقدام خواهیم کرد. امیدوار هستیم این برنامه که «یلدای عاشورا» نام دارد مورد عنایت و توجه حضرت ولیعصر(عج) و تمامی شنوندگان عزیز رادیو قرآن قرار گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین، در شامگاه روز تاسوعا و عاشورا نیز برنامه «شمع روشن» را همچون شب‌های گذشته از ساعت 21 تا 23 خواهیم داشت که در برنامه شمع روشن شب عاشورا نیز بخش‌هایی از محفل انس با قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)‌ به صورت زنده و مستقیم تقدیم شنوندگان عزیز رادیو قرآن خواهد شد.
انتهای پیام

captcha