رشد ۵ درصدی نذر خون در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3841935
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

رشد ۵ درصدی نذر خون در آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی از رشد ۵ درصدی نذر خون در استان خبر داد و گفت: در طول روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نزدیک دو هزار و نهصد واحد خون و پلاسما اهدا شد و بعد از ارومیه، شهرستان‌های خوی و میاندوآب بیشترین اهدا را در سطح مراکز انتقال خون داشتند.

رشد ۵ درصدی نذر خون در آذربایجان‌غربی

مجتبی قهرمان‌رضائیه، مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به نذر خون در روزهای تاسواعا و عاشورا در استان، بیان کرد: شهرستان‌های ارومیه، خوی، نقده و میاندوآب مراکز خون‌گیری فعال در این روزها بوده و گروه سیار نیز در سلماس و تازه‌شهر حضور داشتند.

وی ادامه داد: در طول روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نزدیک دو هزار و نهصد واحد خون و پلاسما اهدا شد و بعد از ارومیه شهرستان‌های خوی و میاندوآب بیشترین اهدا را در سطح مراکز انتقال خون داشتند.

قهرمان‌رضائیه افزود: همزمان با تاسوعای حسینی بیش از یک‌هزار و ۴۰ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده بودند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۵ درصدی برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: مراکز انتقال خون در طول ماه محرم و صفر نیز همانند سایر روزهای سال آماده خدمت‌رسانی به اهداکنندگان خون هستند.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان به اهدای خون در مرکز انتقال خون ارومیه می‌توانند اهدای پلاسما نیز داشته باشند.

انتهای پیام

captcha