مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام زمان‌بندی مسابقات سراسری قرآن کریم
کد خبر: 3842891
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اعلام زمان‌بندی مسابقات سراسری قرآن کریم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «اعلام زمان‌بندی مسابقات سراسری قرآن کریم» عنوان یکی از اخبار مهم معارفی رسانه‌ها طی امروز است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 26 شهریورماه، اخبار مختلفی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز تعداد هشت خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «اعلام زمان‌بندی مسابقات سراسری قرآن کریم/ عطر قرآن در اصفهان می‌پیچد» آمده است: جدول زمان‌بندی مرحله نهایی چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در دو بخش خواهران و برادران از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شد. این دوره از رقابت‌ها طی روز‌های ۶ لغایت ۱۹ مهر‌ماه به میزبانی شهر اصفهان و در سالن ابن‌سینای این شهر در بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود. بنابر این گزارش، آیین افتتاحیه این دوره از رقابت‌ها از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۶ مهرماه ۱۳۹۸ در مجموعه ابن‌سینای شهر اصفهان برگزار و پس از آن رقابت‌ها از ساعت ۱۵ با برگزاری مسابقات هم‌سرایی و همخوانی قرآن در این سالن رسماً آغاز می‌شود. مسابقات رشته اذان و دعاخوانی روز یکشنبه ۷ مهرماه آغاز می‌شود و پس از پایان رقابت این دو رشته آیین اختتامیه بخش اول مسابقات از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز ۷ مهرماه برگزار می‌شود. همچنین در این روز مسابقات رشته ترتیل از ساعت ۱۷ آغاز می‌شود و مسابقات رشته حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم از صبح روز دوشنبه ۸ مهرماه آغاز و در نوبت بعدازظهر رقابت حافظان رشته حفظ ۲۰ روز هم برگزار می‌شود و آیین اختتامیه این سه رشته از ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه ۸ مهرماه برگزار می‌شود.
مرحله نهایی رشته حفظ کل قرآن کریم در روز سه‌شنبه ۹ مهرماه در نوبت صبح آغاز و در نوبت بعد از ظهر مسابقات رشته قرائت در مرحله نهایی آغاز می‌شود و ادامه رقابت شرکت‌کنندگان این دو رشته در روز چهارشنبه ۱۰ مهرماه مطابق برنامه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود. آیین اختتامیه مسابقات برادران از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه برگزار و به این ترتیب مسابقات برادران خاتمه می‌یابد. قابل ذکر است در رشته قرائت هر شرکت‌کننده دو تلاوت ۵ و ۱۵ دقیقه‌ای در مرحله نهایی اجرا می‌کند. همچنین در رشته حفظ‌ کل در دو بخش حفظ استقامتی و حفظ به همراه قواعد ترتیل‌خوانی برگزار می‌شود. مسابقات بخش بانوان از روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه در نوبت بعد از ظهر با برگزاری رقابت شرکت‌کنندگان رشته حفظ ۱۰ جزء آغاز و در ادامه شرکت‌کنندگان رشته‌های ترتیل، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل و رشته قرائت طی روزهای ۱۱ لغایت ۱۹ مهرماه با هم رقابت می‌کنند. آیین اختتامیه مسابقات خواهران از ساعت ۱۶ روز جمعه ۱۹ مهرماه در سالن ابن سینای شهر اصفهان برگزار و بدین ترتیب چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به پایان می‌رسد.
هفت خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «گوهر دینداری و مخاطرات آن در دنیای مدرن بررسی می‌شود»،‌ « تشبیه داعش و تشیع در روزنامه «همدلی» ناشی از دشمنی با اصل عزاداری‌هاست»، ‌«هنگامی که دشمن عهد‌شکنی کرد با او چه کنیم؟/ نظر جالب قرآن کریم»، « نقش راهپیمایی اربعین انتقال پیام عاشورا و مقاومت در برابر استکبار است»، « گام دوم انقلاب گام جوانان است»، «تلاوت ترتیل صفحه ۱۵۲ قرآن باصدای منشاوی+صوت و متن آیات» و «تلاوت ترتیل صفحه ۱۵۲ قرآن باصدای منشاوی+صوت و متن آیات» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز تعداد چهارده خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «موارد کودک‌همسری در کشور اندک است» آمده است: حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور در آیین اختتامیه سیزدهمین کنگره ملی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، طی سخنانی با تبیین رسالت و وظایف سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید از اتفاقاتی که در حوزه اسلام و انقلاب می‌افتد حمایت کند و اگر این موضوع در جامعه کمرنگ باشد، باید از این سازمان مطالبه کرد و سؤال پرسید. به گفته حجت‌الاسلام قمی، شبهاتی که امروز در سطح جامعه مطرح می‌شود، معلول اتفاقات مختلف است؛ همین چند روز پیش مسأله‌ای درباره ازدواج یک دختر 9 ساله در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد و همزمان سریالی هم با همین مضمون پخش شد که در کنار قرار گرفتن آنها برای مخاطب، این موضوع را تداعی می‌کرد که گویا این اتفاق در ایران مرسوم و آن قدر زیاد است که حالا به رسانه‌ها رسیده است؛ در حالی‌که واقعاً چنین چیزی آن‌قدر کمرنگ است که اصلاً به چشم نمی‌آید، اما طوری وانمود کردند که انگار، مسئله اول جامعه ایران این موضوع است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: گام دوم یعنی گام نوجوانان و جوانان؛ شما هستید که باید معارف انقلاب را به هنرمندانه‌ترین نحو ممکن ترویج کنید؛ این باید از جانب شما اتفاق بیافتد و ما در سازمان تبلیغات هم از شما حمایت کنیم، چراکه بار گام دوم انقلاب بر عهده شما جوان‌ها است؛ شما می‌توانید به زبان جوانانه این موضوعات را جامعه مطرح کنید و قدم مؤثری را در موضوع گام دوم انقلاب اسلامی بردارید.
سیزده خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل « اظهارات منتشره نشده سردار سلیمانی درباره عاقبت انقلاب بی‌حسین(ع)»، «فراخوان "ایده‌های مسجدی" / جایزه ویژه برای ۳۰ برگزیده»، «تلاوت جدید احمد ابوالقاسمی در تکیه بزرگ تجریش»، «شهیدی که پیکرش پس از ۳۵ سال و در چهلم مادرش آمد+عکس و فیلم»، «اجرای مراسم تعزیه‌خوانی و پرده‌خوانی تعزیت خورشید در شهر تهران»، «به‌بهانه حذف عنوان "شهید" از تابلوهای شهر | هشدار رهبر انقلاب درباره تلاش برای ازبین‌بردن نام شهدا + فیلم»، «خورشید کاروان به برج میلاد رسید»، «اقامه عزای سیدالشهدا(ع) در لس‌آنجلس و استکهلم»، «مداحی مطیعی در عراق با مضمون تشکر از میزبانانی اربعین»، «تیزر نمایش پشت دیوار عمارت منتشر شد+ویدئو»، «زخمی بر امام سجاد که التیام نیافت»، «چه ضرورتی ایجاب کرد امام حسین(ع) زنان و کودکان را به کربلا ببرد؟/ حضور خانواده‌ها بسیاری از اسرار عاشورا را فاش کرد» و «ریشه شهوات در بیان امیرالمؤمنین + فیلم» هستند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز دو خبر با عناوین «نامگذاری ۲۰۲۱ به نام  سال فرهنگی ایران - ترکیه» و «منزلت فقیه در میانه دوره قاجار، مرجعیت را پدید آورد» منتشر کرده است.

میزان

صفحه دین خبرگزاری میزان، امروز تا ساعت 17 هیچ خبری منتشر نکرده است.

ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز تعداد هفت خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه تهران با سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی» آمده است: سال تحصیلی جدید ۹۸-۹۹ حوزه‌های علمیه استان تهران با سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی چهارشنبه (۲۷ شهریور) ساعت ۹ صبح با حضور طلاب، اساتید، مدیران، کارکنان مدارس علمیه برادران و خواهران، شخصیت‌های حوزوی و فرهنگی و مسئولین سیاسی استان تهران و ائمه جمعه و جماعات در مصلی بزرگ حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود. بسیاری از کلاس‌های درس مدارس علمیه استان تهران هم اکنون برقرار است و برخی در مردادماه و بعضی مدارس از اوایل شهریور ماه و دیگر مدارس نیز بعد از عاشورا کلاس‌های درس خود را شروع کرده‌اند. اما مراسم رسمی افتتاحیه سال تحصیلی جدید روز چهارشنبه برگزار می‌شود. در این مراسم علاوه بر سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی، حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌‌پور و آیت‌الله رشاد نیز سخنرانی می‌کنند. شعار سال تحصیلی امسال حوزه علمیه تهران «حوزه انقلابی، پیشگام در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» است.
شش خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «خدمت به زائران اربعین، لبیک به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرُنی سیدالشهدا(ع) است»، «پذیرایی مردم عراق از زائران حسینی، درس سخاوت به مردم دنیا است»، «هفتمین فرخوان ایده‌های مسجدی برگزار می‌شود»، «جوانان باید معارف انقلاب را به هنرمندانه‌ترین نحو ممکن ترویج کنند»، «تولیت آستان قدس رضوی:تفکر مبارزه با استکبار از جلوه‌های اربعین است» و «نقش راهپیمایی اربعین در انتقال پیام فرهنگی و سیاسی عاشورا و مقاومت در برابر استکبار» هستند.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر نیز امروز هیچ خبری منتشر نکرده است.

ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز دو خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «مراسم رونمایی از درسنامه‌های قرآنی برگزار می‌شود» آمده است: مراسم رونمایی از درسنامه‌های قرآنی منتشر شده؛ چهارشنبه ۲۷ شهریورماه از ساعت ۹ تا ۱۴:۳۰ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار می‌شود. پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و «مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور» در راستای مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی و با هدف ساماندهی و تدوین کتب و محتوای آموزشی درسی برای مراکز دانشگاهی مجری رشته علوم قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی در اواخر سال ۱۳۹۵ همکاری علمی‌ای را آغاز کردند. این همکاری در قالب انعقاد قرارداد تدوین ۲۱ عنوان درسنامه قرآنی تبلور یافت و برای اجرایی کردن قرارداد یادشده دبیرخانه‌ای با عنوان «کارویژه تدوین درسنامه‌های قرآنی» در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تشکیل شد.

این مجموعه آثار براساس سرفصل‌های مصوب علوم قرآنی در قالب مشارکت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور که هر دو از مراکز زیر مجموعه وزارت علوم تحقیقات و فناوری است طراحی و تدوین شده است. مراسم رونمائی از این آثار از ساعت ۹ الی ۱۴:۳۰ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم واقع در پردیسان، ابتدای بلوار دانشگاه، ساختمان دانشکده علوم انسانی، طبقه سوم، تالار امام خمینی(ره) و با حضور مولفین، ناظرین طرح‌ها و مدیران مرتبط مراکز آموزشی و پژوهشی استان برگزار می‌شود.

«هفتمین محفل عصرنشینی هنر و اندیشه دیدار برگزار می‌شود» عنوان یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز سه خبر با عناوین «سفارش امام حسین(ع) درباره رعایت حقوق مظلومان چیست؟»، «دیدن خواب عقرب به روایت امام جعفر صادق (ع)» و « آیا می‌توان نماز عشاء را زودتر از نماز مغرب خواند؟ + فیلم» منتشر کرده است.
انتهای پیام

captcha