ثبت‌نام ۴۱۳۰ زائر اربعین از خراسان‌شمالی در سامانه سماح
کد خبر: 3843691
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷

ثبت‌نام ۴۱۳۰ زائر اربعین از خراسان‌شمالی در سامانه سماح

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی گفت: تاکنون چهار هزار و ۱۳۰ زائر اربعین حسینی از استان در سامانه سماح جهت اعزام به مراسم اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت نام ۴۱۳۰ زائر اربعین از خراسان‌شمالی در سامانه سماح

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، ولی‌الله حیاتی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی، امروز، ۳۰ شهریور در همایش خادمین و دست‌اندکاران اربعین حسینی استان، اظهار کرد: سال گدشته ۹ هزار و ۸۳۸ زائر در کنگره بزرگ اربعین حسینی حضور یافتند و پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰ درصد سال گذشته اعزام زائر داشته باشیم.

وی با بیان این که امسال در جابجایی زائرین اربعین حسینی افزایش کرایه نخواهیم داشت، تاکید کرد: ثبت نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح برای بهره مندی از خدمات بیمه‌ای ضروری است و زائران بدانند مرز مهران محل عبور است و باید با پاسپورت معتبر حضور داشته باشند.

معاون سیاسی استانداری خراسان‌شمالی افزود: امسال شاهد استقرار یک موکب با نام شهدای خراسان‌شمالی در مرز مهران با پشتیبانی مردم و ادارات شهرستان‌های شیروان، فاروج و راز و جرگلان خواهیم بود که باید در ۱۳ تا ۳۰ مهر ماه سال جاری در مرز مهران مستقر باشند.

حیاتی بیان کرد: برای اولین بار یک موکب از خراسان‌شمالی با نام موکب حضرت فاطمه الزهرا(س) در نجف اشرف مستقر می‌شود که مردم و مجموعه اداری شهرستان‌های اسفراین و جاجرم پشتیبان این موکب خواهند بود.

معاون سیاسی استانداری خراسان‌شمالی گفت: دو موکب با نام‌های اصحاب خراسان‌شمالی و با پشتیبانی مردم شهرستان بجنورد و قمر بنی هاشم با پشتیبانی مردم شهرستان‌های گرمه و مانه و سملقان در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۷ مهر ماه سال‌جاری باید در کربلا مستقر شوند.

وی بیان کرد: موکب اصحاب خراسان‌شمالی ۲۴ هزار نفر، موکب قمر بنی‌هاشم ۱۷ هزار نفر و موکب شهدای خراسان‌شمالی ۲۰ هزار نفر را اسکان خواهند داد.

حیاتی گفت: تأکید استاندارخراسان‌شمالی بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های موجود برای تقویت موکب‌های استان با هدف خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی می‌باشد.
انتهای پیام

captcha