برگزاری نخستین نمایشگاه عکس زنان ایثارگر گیلان
کد خبر: 3843766
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹

برگزاری نخستین نمایشگاه عکس زنان ایثارگر گیلان

گروه اجتماعی ــ مسئول امور زنان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان از برگزاری نخستین نمایشگاه عکس زنان دفاع مقدس استان تحت عنوان «زینب‌های خط مقدم» خبر داد و گفت: غفلت و سهل‌انگاری در معرفی الگوهای ناب فرهنگ ایثار و شهادت قابل قبول نیست.

سمیه اقدامی، مسئول امور زنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از برگزاری نخستین نمایشگاه عکس زنان دفاع مقدس استان تحت عنوان «زینب‌های خط مقدم» طی 39 سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه که شامل 30 قطعه عکس آرشیوی از مادران، همسران و زنان رزمنده گیلان است از 31 شهریورماه لغایت 4 مهرماه در رشت برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه نمایشگاه مذکور ساعت 10 صبح فردا، 31 شهریورماه در نگارخانه مارلیک مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار می‌شود، تصریح کرد: این نمایشگاه که با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار خواهد شد، صبح‌ها از ساعت 9 الی 13 و عصرها از ساعت 16 الی 19 میزبان عموم مردم است.

مسئول امور زنان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان محور عکس‌های نمایشگاه «زینب‌های خط مقدم» را حضور ستادی و پشتیبانی زنان گیلانی در جبهه‌ها و اعزام، بدرقه و تشییع شهدا دانست و افزود: در کنار این 30 قطعه عکس، تصاویری از مجاهدت‌های زنان رزمنده سراسر کشور نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

اقدامی شمار رزمندگان زن گیلان را 340 نفر دانست که 220 نفر از آنان در قالب جهاد سازندگی از جبهه‌ها پشتیبانی می‌کردند و متذکر شد: همچنین 120 زن امدادگر، فرهنگی و تبلیغی نیز از گیلان در جبهه‌ها حضور داشتند.

وی با بیان اینکه استان گیلان 33 زن شهید و بالغ بر 60 جانباز دوران انقلاب و دفاع مقدس دارد، خاطرنشان کرد: نشست نویسندگان زن استان گیلان با محوریت بررسی سه جلد کتاب ویژه همسران جانبازان 70 درصد تحت عنوان «عشق تا بی‌نهایت» با حضور اکرم رحمانی، مدرس دانشگاه ساعت 10 روز سه‌شنبه، 2 مهرماه در دبیرستان شاهد دخترانه رشت برگزار خواهد شد.

این مسئول فرهنگی با تاکید بر لزوم واکاوی و پژوهش‌های علمی و تخصصی همه ابعاد و زوایای دفاع مقدس، عنوان کرد: استان گیلان هشت‌هزار شهید و 22 هزار جانباز و دو هزار و 700 آزاده و 22 شهید مدافع حرم و 33 زن شهید و 60 زن جانباز دارد، اما خلاء پرداختن سوژه‌ای به این گنجینه‌های گرانسنگ در پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی وجود دارد.

وی با بیان اینکه زنان شاخص گیلان در عرصه دفاع مقدس هنوز به جامعه معرفی نشده‌اند، خاطرنشان کرد: امروز رسانه‌ها، اصحاب قلم و اهالی هنر باید به رسالت زینبی خود عمل کنند و به سراغ مادران و همسران شهدا و زنان رزمنده گیلانی بروند. گیلان 13 مادر سه شهید دارد که تنها چهار نفر در قید حیات هستند.

مسئول امور زنان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان نسل جوان را نیازمند الگوبرداری از سبک زندگی شهدا دانست و یادآور شد: در زمانه‌ای که فضای مجازی به دنبال شبهه‌افکنی دفاع مقدس در ذهن جوانان است، غفلت و سهل‌انگاری در معرفی الگوهای ناب فرهنگ ایثار و شهادت قابل قبول نیست.

انتهای پیام

captcha