جوانان «وصفنارد» و میزبانی از قاریان در شب‌های محرم
کد خبر: 3843872
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

جوانان «وصفنارد» و میزبانی از قاریان در شب‌های محرم

کانون خبرنگاران نبأ ــ مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام و‌المسلمین مهدی روحانی و مداحی محمد گلشن به مدت 17 شب به همت هیئت حضرت علی اصغر(ع) در محله وصفنارد، یکی از مناطق قدیمی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ هیئت حضرت علی اصغر(ع) در سال 1390 تأسیس شد؛ تکیه‌ای که با همت نوجوانان و جوانان محله همه ساله آماده می‌شود و عزاداران سید‌الشهدا(ع) در ماه محرم و صفر در آن اقامه عزا می‌کنند.
هیئت حضرت علی اصغر(ع) در محرم‌الحرام 1398 با جمعیتی بالغ بر 200 نفر از عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همه شب میزبان یکی از قاریان بین‌المللی قرآن کریم از جمله سعید پرویزی، محمد پورعاشوری، مسعود خیری و سایر قاریان ممتاز کشور بود.
آیین برگزاری مراسم خیمه‌سوزان در ظهر عاشورا نیز از دیگر برنامه‌های این هیئت است. احترام و تکریم پیرغلامان حسینی در هیئت حضرت علی اصغر(ع) همیشه سر لوحه کارها بوده و در مراسم امسال نیز از مادحین و پیرغلامانی همچون باقر فروزان، رضا گلشن و عبدالکریم عابدینی تجلیل به‌عمل آمد.
یکی دیگر از نکات قابل توجه در مراسم این هیئت در سال جاری قرعه‌کشی 5 سفر کربلای معلی در ایام اربعین حسینی بود که در شب پایانی مراسم صورت گرفت و ان‌شاء‌الله 5 نفر از عاشقان و مریدان حضرت سیدالشهدا(ع) در اربعین حسینی راهی کربلای معلی خواهند شد.
قابل ذکر است که هیئت حضرت علی اصغر(ع) در طول سال در تمام مناسبت‌های مذهبی اعم از اعیاد و سالروز میلاد و شهادت‌ ائمه هدی(ع) برنامه داشته و در روزهای پنجشنبه نیز جلسه هفتگی اقامه می‌شود.
از دیگر برنامه‌های خودجوش در این هیئت برپایی ایستگاه صلواتی از سال 90 است که به همت جوانان این منطقه پا گرفت و هر ساله وسعت بیشتری یافته و یکی از ایستگاه‌های صلواتی سرشناس در منطقه 17 تهران به‌شمار می‌رود.
اقامه مراسم روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، عزاداری در قالب دسته‌جات و پخت غذای نذری از دیگر برنامه‌های روتین در این هیئت است.

علی نعمت‌الله‌زاده
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
حسن استاد
|
Germany
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۱۷:۵۶
0
4
خداقوت ب همه بسیجیان پایگاه شهید رهنما
احسنت ب محمد آقای گلشن و یارانش بابت خادمی خوب و مدیریت ارزنده
ان شاءالله عاقبت بخیر شوید
captcha