اجرای بیش از 80 برنامه فرهنگی - اجتماعی در جهاددانشگاهی گیلان
کد خبر: 3844140
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

اجرای بیش از 80 برنامه فرهنگی - اجتماعی در جهاددانشگاهی گیلان

گروه اجتماعی - معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان از اجرای بیش از 80 برنامه فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و قرآنی در قالب برنامه‌های ملی و استانی خبر داد و یادآور شد: همچنین هشت برنامه هماهنگ در طول سال تحصیلی جاری در مراکز دانشگاهی منتخب استان اجرا خواهد شد.

حسین فرختار، معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، گفتمان‌سازی حرکت جهادی را یکی از مطالبات مقام معظم رهبری دانست و اظهار کرد: امروز جهاددانشگاهی می‌تواند عرصه بروز و ظهور حرکت‌های جهادی در بخش‌های فرهنگی و آموزشی باشد.

وی فرمایشات رهبر انقلاب درباره جهاددانشگاهی را نشان‌دهنده تاکید ایشان بر سپردن امور به جوانان متعهد، متخصص و انقلابی دانست و افزود: «جوانان» یکی از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب است و لذا بدنه جهاددانشگاهی بدنه جوانی است و ماموریت سنگینی در این مهم داریم.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان با اشاره به آغاز سال تحصیلی 99-98، عنوان کرد: معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را با محوریت دانشجویان دانشگاه‌های سراسر استان در نیمه دوم سال جاری اجرایی خواهد کرد.

مدرس دانشگاه از اجرای بالغ بر 79 برنامه فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و قرآنی در قالب برنامه‌های ملی و استانی خبر داد و یادآور شد: این برنامه‌ها متناسب با نیاز دانشجویان به مباحث روز طراحی شده است. همچنین هشت برنامه هماهنگ در طول سال تحصیلی جاری در مراکز دانشگاهی منتخب استان اجرا خواهد شد.

وی فرهنگ دینی، هویت ملی، زیست‌محیطی، معارف قرآنی، فرهنگ ایثار و شهادت و مفاخر علمی و فرهنگی را از جمله مهمترین محورهای برنامه‌های هماهنگ پیش رو دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری پنجمین دوره سمینار آموزشی مهارت‌های زندگی، کارگاه ادبی، کارگاه آموزشی زیست‌محیطی «طبیعت پاک»، بزرگداشت مفاخر، نشست باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و نشست بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها را از دیگر برنامه‌ها دانست.

فرختار از برگزاری مرحله استانی نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در اسفندماه امسال خبر داد و گفت: برنامه‌های کانون‌های فرهنگی سازمان دانشجویان گیلان نیز با همکاری و مشارکت کانون‌ها و انجمن‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان در قالب کارگاه، نشست، اردو، نمایشگاه و... اجرایی می‌شود.

وی از انتشار فراخوان عضوگیری سازمان دانشجویان گیلان برای سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار کرد: ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود تا نیمه آبان‌ماه 98 ادامه خواهد داشت لذا دانشجویان علاقمند می‌توانند با مراجعه به سامانه «سدا»(http://studentcity.ir) اقدام به ثبت‌نام کنند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان با بیان اینکه خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا و مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی(ایسپا) آماده پذیرش دانشجویان و حمایت از ایده‌های جدید آنان است، گفت: معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان در راستای وظایف ذاتی خود در شوراهای فرهنگی استان عضویت و حضور فعال دارد و با دستگاه‌های اجرایی همکاری می‌کند.

انتهای پیام

captcha