کشته‌ شدن 924 کودک سوری در حملات ائتلاف بین‌المللی  
کد خبر: 3844481
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
یک نهاد حقوقی گزارش داد؛

کشته‌ شدن 924 کودک سوری در حملات ائتلاف بین‌المللی  

گروه بین‌الملل ــ شبکه حقوق بشر سوریه با انتقاد از تجاوزهای ائتلاف بین‌المللی به غیرنظامیان این کشور اعلام کرد که از ابتدای مداخله این ائتلاف در سوریه تاکنون بیش از سه هزار غیرنظامی از جمله 924 کودک کشته شده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، شبکه حقوق بشر سوریه در گزارش اخیر خود که دیروز، اول مهرماه به مناسبت پنجمین سالگرد مداخله نیروهای ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش در سوریه منتشر شد، تأکید کرد: نیروهای ائتلاف در بسیاری از حملات خود به قوانین عرفی و انسانی پایبند نبوده و خسارات مادی و جانی بسیاری به مردم سوریه وارد آوردند.
 
این سازمان حقوق بشری با مقایسه گزارش‌های صادره از سوی فرماندهی ائتلاف و شبکه حقوق بشر سوریه، آورده است: نیروهای ائتلاف در گزارش‌های خود به کشتار هزار و 313 غیرنظامی در سوریه و عراق اعتراف کرده‌اند، اما این آمار تنها 43 درصد تعداد کشته‌شدگان را شامل می‌شود و فقط مربوط به غیرنظامیان سوریه است.
 
بر اساس این گزارش، از زمان مداخله نیروهای ائتلاف بین‌المللی در سوریه تا 23 سپتامبر 2019 (اول مهرماه)، 3037 غیرنظامی سوری از جمله 924 کودک و 656 زن به دست این نیروها کشته شده‌اند، این درحالی است که در سال‌های سوم و چهارم ورود نیروهای ائتلاف به سوریه، شمار کشته‌شدگان سوری بسیار افزایش یافته است.
 
در این گزارش همچنین اشاره شده که بیش از 172 مورد کشتار غیرنظامیان از سوی ائتلاف بین‌المللی در سوریه رخ داده است. همچنین 181 بار به زیرساخت‌های حیاتی غیرنظامیان حمله شده که شامل 25 حمله به مدارس، 16 حمله به مراکز پزشکی و 4 حمله نیز به بازارها بوده است.
 
یادآور می‌شود بر اثر عملیات نظامی ائتلاف در استان‌های رقه، دیرالزور و حسکه، بیش از ۵۶۰ هزار شهروند سوری مجبور به ترک منازل خود شده‌اند. علاوه بر این، گروه تروریستی داعش نیز از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کرده است.
 
در این گزارش از فرماندهی مشترک نیروهای ائتلاف بین‌المللی خواسته شده است که تیم تحقیقات درباره این حوادث را افزایش دهد و تمام تلاش و امکانات خود را در این زمینه به کار گیرد. همچنین نقشه‌ای از مناطقی که در حملات هوایی خسارت بیشتری دیده‌اند تهیه شود و نسبت به جبران خسارات مادی و معنوی مردم این مناطق اقدام لازم انجام گیرد.
 
شبکه حقوق بشر سوریه بر اهمیت مجازات علنی و عزل همه افرادی که در این حملات مسبب کشتار غیرنظامیان بوده‌اند تأکید کرد.
 
انتهای پیام
captcha