«برگی از دلاوری‌های شیرزنان ایران در دفاع مقدس» ورق خورد
کد خبر: 3844697
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴

«برگی از دلاوری‌های شیرزنان ایران در دفاع مقدس» ورق خورد

گروه اجتماعی - همایش «برگی از دلاوری‌های شیرزنان ایران در دفاع مقدس» با حضور نویسنده کتاب سه جلدی «عشق تا بی‌نهایت» در مدرسه متوسطه دخترانه شاهد رشت برگزار شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، اکرم رحمانی، نویسنده کتاب سه جلدی «عشق تا بی‌نهایت» امروز، 2 مهرماه در همایش «برگی از دلاوری‌های شیرزنان ایران در دفاع مقدس» که در مدرسه متوسطه دخترانه شاهد رشت برگزار شد، با اشاره به پیشینه تاریخی ایران در حوزه زنان، اظهار کرد: این قشر از جامعه که نیمی از جمعیت کشور را در بر می‌گیرد همواره نفش مفید و موثر و کارساز در همه قیام‌ها و انقلاب‌ها و جنبش‌ها و نهضت‌های تاریخ داشته است.

وی دفاع مقدس را یک جنگ تحمیل شده دانست و افزود: مردم ایران هرگز قصد جنگیدن نداشته و ندارند و تعرض به کشورها در افکار و اعتقادات ما جای ندارد لذا تاکنون در حوزه دفاع مقدس کتاب‌های زیادی نوشته و منتشر شده است، اما شاهد کمبودهایی در عرصه پرداختن به نقش‌آفرینی بانوان در طول این هشت‌سال هستیم.

نویسنده کتاب «عشق تا بی‌نهایت» این اثر را شامل زندگینامه حقیقی از همسران جانبازان بالای 70 درصد عضوی و 50 درصد شیمیایی دانست و تصریح کرد: ارزش‌ها هرگز محو و نابود نخواهند شد، اما به فراموشی سپرده می‌شود لذا بعد از جنگ دریافتیم که ارزش‌های دفاع مقدس در حال فرموشی است.

رحمانی با بیان اینکه کتاب مذکور در سال 85 و با 40 سوژه کلید خورد، گفت: در حوزه داستان و شعر بیشترین توجه به شهید و جانباز صورت گرفت و لذا تصمیم گرفتیم به پشتوانه‌های شهدا و جانبازان بپردازیم و در گام نخست به سمت همسران جانبازان رفتیم.

وی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را افزایش اعتماد به نفس و خودباوری بانوان دانست و تصریح کرد: امروز بانوان ایران در عرصه‌های علمی و فرهنگی و حتی ورزشی خوش می‌درخشند.

مدرس دانشگاه با بیان اینکه نسل‌های آینده به عکس‌ها و مکتوبات و خاطرات و فیلم‌ها و وصیتنامه‌های شهدا و ایثارگران نیاز دارند، خاطرنشان کرد: آیندگان ما را قضاوت خواهند کرد و لذا باید در انتقال ارزش‌ها موفق باشیم و رسالت زینبی خود را به انجام برسانیم. البته نمی‌توان همه صحنه‌های دفاع مقدس را به تصویر کشید و به قلم درآورد و اصل رشادت‌ها و فداکاری‌ها و شهادت‌ها در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان نیز، رسالت نهاد کتابخانه‌های عمومی را ارتقای دانش و آگاهی مخاطبان دانست و اظهار کرد: در این راستا برنامه‌های فرهنگی متنوعی با محوریت کتاب برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بانوان ما در هشت‌سال دفاع مقدس دوشادوش مردان به میدان آمدند و افتخارآفرینی کردند، گفت: دفاع مقدس تجلی معجزه الهی است که با رهبری داهیانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مجاهدت مردم ایران محقق شد. زمانی که به میهن تعرض شد، امام راحل این امر جنگی را تبدیل به یک تکلیف دینی کرد و آحاد ملت برای دفاع از اعتقادات به میدان آمدند و از وطنشان دفاع کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به نقش‌آفرینی بانوان در اعزام همسران و فرزندان و برادرانشان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، خاطرنشان کرد: با وجود این حمایت‌ها، رزمندگان نگرانی خانواده‌های خود را نداشتند لذا گوشه گوشه دفاع مقدس زیبایی دارد و کمتر جنگی را در طول تاریخ مشاهده می‌کنیم که مردم اینقدر زیبا از مرز و بومشان دفاع کرده باشند. جوانان و نوجوانان نامه‌ها و بسته‌های فرهنگی خود را برای رزمندگان ارسال می‌کردند.

کرمی جنگ و دفاع را یک امر مردانه دانست و متذکر شد: زنان قهرمان کشور زینب‌وار در دفاع مقدس ایفای نقش کردند و در حمایت از مردان مثمرثمر بودند. امروز نیز شهدای مدافع حرم پرورش‌یافته همین زنان قهرمان و قهرمان‌پرور هستند.

وی دفاع مقدس را سراسر عشق و معنویت دانست و عنوان کرد: امروز باید به تبیین زوایای هشت‌سال دفاع مقدس بپردازیم و زنان ایثارگر را که در هدایت رزمندگان به جبهه‌ها صبوری کردند و خم به ابرو نیاوردند، معرفی کنیم.

انتهای پیام

captcha