نقش گردشگری پایدار در صلح جهانی/ همکاری‌هایی ایران و اتریش در توسعه اکوتوریسم
کد خبر: 3844864
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

نقش گردشگری پایدار در صلح جهانی/ همکاری‌هایی ایران و اتریش در توسعه اکوتوریسم

گروه جامعه ــ در اولین سمپوزیوم گردشگری مشترک ایران و اتریش بر توسعه گردشگری پایدار برای رسیدن به صلح جهانی تأکید شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، سیدسعید هاشمی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در همایش سمپوزیوم گردشگری پایداری با محوریت طبیعت‌گردی که صبح امروز 3 مهرماه، در این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه غیردولتی ایران یک دانشگاه کارآفرین است، گفت: به دلیل وابستگی به جهاددانشگاهی و ارتباط علمی با پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های جهاددانشگاهی این دانشگاه به سوی دانشگاه‌های نسل چهارم حرکت می‌کند. در این راستا تلاش می‌کنیم همواره در فعالیت‌های علمی، فرهنگی و تخصصی پیشرو باشیم. به همین دلیل یکی از اهداف مهم این دانشگاه ارتباطات و تعاملات بین‌المللی به ویژه در حوزه گردشگری است.

نقش گردشگری پایدار در صلح جهانی/ همکاری‌هایی ایران و اتریش در توسعه اکوتوریسم

وی با اشاره به همکاری با انجمن فرهنگی اتریش در زمینه گردشگری اظهار کرد: سمپوزیوم بین المللی گردشگری فرصت بسیار عالی برای تبادل تجربیات دو کشور در بخش گردشگری را فراهم کرده است. خوشبختانه زمان این سمپوزیوم با روز جهانی گردشگری مصادف شده است.

وی یادآور شد: دانشگاه علم و فرهنگ آمادگی کامل خود را برای آغاز یا توسعه همکاری‌های علمی در حوزه‌های مختلف با تمام کشورهای که نمایندگان آنها در این سمپوزیوم حضور دارند اعلام می‌کند.امیدواریم که تجربیات تبادل شده در این سمپوزیم به نفع جامعه علمی کشور به ویژه صنف گردشگری باشد.

در این همایش همچنین اشتفان شولتز، سفیر اتریش در ایران نیز با بیان اینکه براساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد ایران ارزان‌ترین مخزن گردشگری در بین کشورهای جهان است، گفت: باید این دستاورد بزرگ را به ایران تبریک بگویم این موضوع به آمادگی ایران و پیشرفت‌های موجود در فناوری‌های ارتباطی و اطلاعات ارتباط دارد.

وی دلیل حضور خود را در این رویداد را همکاری با ایران در راستای کمک به اقتصاد در بخش خصوصی دانست و گفت: سه سال است که از تشکیل و تدوین نقشه راه ایران و اتریش می‌گذرد پس از تایید این نقشه توسط روئسای جمهور ایران و اتریش تعاملاتی را آغاز کردیم.

سفیر اتریش در ایران با اشاره به میزبانی مذاکرات برجام در این کشور تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم در حفظ دستاوردهای برجام نقش مهمی ایفا کنیم.

شولتز در ادامه با بیان اینکه سه کارگروه دو جانبه در حوزه‌های محیط زیست، گردشگری و آب تشکیل شده است، گفت: امروز شرکای ایرانی و اتریشی در سمپوزیوم گردشگری پایدار گرد آمده تا بتوانند در حوزه گردشگری به بحث و تبادل نظر بپردازند.

سفیر اتریش در ایران با بیان اینکه همکاری‌های مشترک در زمینه گردشگری منافع قابل توجهی برای شهروندان دو کشور دارد، یادآور شد: مهم‌ترین دستاوردهای این رویداد در حوزه تجارت، تحرک، توسعه اقتصادی و ارتقا کیفیت زندگی است.

وی ادامه داد: سفر و گردشگری همواره به عنوان مقوله‌ای مطرح است که به پیشبرد صلح، امنیت و تفاهم بین ملت‌ها کمک می‌کند. پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهد پایداری در گردشگری می‌تواند سطح بالای از صلح را برای کشورها به ارمغان آورده و ساختارهایی که به شکل‌گیری جوامع صلح مدار کمک می‌کند را تشکیل دهد.

شولتز تاکید کرد: دولت‌های دو کشور ایران و اتریش سنگ بنای این تعامل دو جانبه را گذاشته و به سمت محقق کردن ایده‌های می‌رویم که برای آینده این همکاری‌ها متصور هستیم.

وی با اشاره به شرایط پر تنش بین‌المللی گفت: ما به این شرایط واقف هستیم اما همکاری‌های ایران و اتریش نشان دهنده عزم و اراده دو کشور برای تعامل بیشتر است امیدواریم با راهبردهای که اتخاذ می‌شود به درستی در این مسیر حرکت کنیم.

شولتز تأکید کرد: ایران فرهنگ غنی دارد و به جهانیان ادبیات، هنر و شعر داده است اکنون وقت آن رسیده که از طریق مشارکت و ارائه راه حل‌های مناسب در حوزه اکوتوریسم پایدار الطاف این کشور به جامعه جهانی را جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا در حاشیه این همایش نمایشگاهی از سوی دانشجویان 20 کشور خارجی که در ایران حضور دارند برگزار شده و هر یک به ارائه آثار فرهنگی خود و ظرفیت‌های گردشگری به حاضران در همایش پرداختند. تونس، الجزایر، چین، هند، عراق، ساحل عاج، سنگال، قزاقستان، قرقیزستان، یمن، سوریه، عراق، فلسطین، افغانستان و بنگلادش از جمله کشورهایی حاضر در این همایش بودند.

انتهای پیام  

captcha