حمله به آرامکو اعتماد به سیستم دفاعی آمریکا را از بین برد
کد خبر: 3845238
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
معارض بحرینی:

حمله به آرامکو اعتماد به سیستم دفاعی آمریکا را از بین برد

گروه بین‌الملل ـ سعید الشهابی در مقاله‌ای عنوان کرد: حمله به تأسیسات نفتی یمن از سوی جنبش انصارالله یمن، اعتماد به توانمندی نظامی عربستان و سیستم دفاعی پیشرفته آمریکا را از بین برد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «البحرین الیوم»، سعید الشهابی از معارضان بحرینی مقیم لندن است که با انتشار مقاله‌ای با عنوان «عربستان میان دو رویکرد؛ انتقام مخرب یا آشتی» در روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن به تحلیل حمله اخیر انصارالله به تأسیسات نفتی آرامکو پرداخت.

این معارض برجسته بحرینی در این مقاله آورده است: حمله اخیر انصارالله، اعتماد به توانمندی نظامی سعودی از یک سو و سامانه‌های پیشرفته دفاعی آمریکا از سوی دیگر را از بین برد، چرا که این گونه گمان می‌شد که این سیستم آمریکا تأسیسات نفتی سعودی را حمایت می‌کند.

وی در ادامه به تحولات جنگ یمن پرداخت و نوشت: عربستان و هم‌پیمانانش نزدیک به 5 سال است که یمن را آماج حملات خود قرار داده‌اند، اما ائتلاف سعودی تاکنون در حل و فصل این مسئله شکست خورده است.

سعید الشهابی در ادامه جنگ یمن را در چارچوب سیاست عربستان برای ریشه‌کردن بهار عربی دانست و آورده است: حمله به تأسیسات نفتی آرامکو مسیر جنگ را اساسا تغییر داد.

انتهای پیام
captcha