جنگ تمام شده؛ دفاع همچنان ادامه دارد/ تفحص شهدا در محورهای کور مرزی
کد خبر: 3845272
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸

جنگ تمام شده؛ دفاع همچنان ادامه دارد/ تفحص شهدا در محورهای کور مرزی

گروه اجتماعی - فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر لزوم واکاوی حماسه دفاع مقدس و شناسایی روش‌های دشمن در جنگ علیه نظام، خاطرنشان کرد: جنگ تمام شده، اما دفاع همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح امروز، 5 مهرماه در حاشیه نمایشگاه دفاع مقدس استان گیلان که در میدان شهدای ذهاب(شهرداری) رشت برپاست، ضمن گرامیداشت سی‌ونهمین سالگشت دفاع جانانه و مقدس ملت رشید ایران از مرزهای اعتقادی نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: رزمندگان گیلان نقش بی‌بدیلی در خلق حماسه‌های بزرگ دفاع مقدس داشتند.

وی دفاع مقدس را اجرای حکم الهی براساس تشخیص درست و به‌موقع تکلیف در آن مقطع حساس دانست و افزود: در هندسه و فلسفه سیاسی بنیانگذار جمهوری اسلامی یک مسلمان فقط به ادای نماز و روزه و حج و خمس و زکات اکتفا نمی‌کند، بلکه مسلمان واقعی کسی است که بتواند صدق و امانتداری را به تمام معنا نشان دهد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح انقلاب اسلامی را امانت بزرگ مکتب امام خمینی(ره) دانست و گفت: زمانی که انقلاب مورد تهدید و تجاوز دشمن قرار گرفت می‌بایست عده‌ای برای صیانت و نگهداری از آن وارد میدان می‌شدند تا آسیبی متوجه این امانت نشود.

باقرزاده یکی از مصادیق بارز صدق را در میدان جهاد دانست و تصریح کرد: در زمان جنگ و جهاد مرد از نامرد و دوست از دشمن شناخته می‌شود، زیرا در روزگار خوشی و آسایش همه طرفدار انقلاب و نظام هستند، اما وقتی شداید و سختی‌ها تحمیل می‌شود، عافیت‌طلبان و شهادت‌طلبان را می‌شناسیم.

وی دفاع مقدس را به کتاب قطوری تشبیه کرد که شخصیت‌های برجسته صفحات نورانی آن را رقم زدند و متذکر شد: خانواده‌های معظم شهدا پیشگام این حرکت الهی از ابتدای انقلاب تاکنون هستند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر لزوم واکاوی حماسه دفاع مقدس و شناسایی روش‌های دشمن در جنگ علیه نظام، خاطرنشان کرد: جنگ تمام شده، اما دفاع همچنان ادامه دارد لذا یکی از مهمترین ویژگی‌های جنگ این است که یک طرف می‌خواهد اراده خودش را به طرف مقابل تحمیل کند، اما در دفاع مقدس ملت ایران زیر بار تحمیل خواست و اراده صدام نرفتند.

باقرزاده با بیان اینکه امروز استکبار جهانی و در راس آن آمریکا درصدد تحمیل خواسته‌های خودشان بر نظام و ملت ایران هستند، اضافه کرد:‌ دشمنان عملیات روانی علیه ملت ایران به راه انداخته‌اند و می‌خواهند ما حرف آنان را بپذیریم و تابع ادراکات درونی خودمان نباشیم. در واقع فضاهای تبلیغی و رسانه‌ای غرب تلاش می‌کند با بمباران اخبار و اطلاعات قدرت تشخیص را از ما بگیرد.

وی با اشاره به عملیات روانی دشمنان در دوران دفاع مقدس، ادامه داد: در یکی از مقاطع جنگ تحمیلی سکوهای نفتی و نفتکش‌های ایران در خلیج فارس توسط دشمن بمباران شد تا جریان صدور نفت ایران را قطع کند؛ توطئه‌ای که امروز نیز دشمنان به دنبال آن هستند. رسانه‌های استکباری در آن زمان تبعیت نکردن ایران از هنجارهای بین‌المللی را عامل اقدام صدام علیه سکوهای نفتی اعلام کردند و قدرت تشخیص را از افکار عمومی گرفتند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه عملیات روانی دشمن علیه ایران همچنان باقی است، اظهار کرد: هدف عملیات روانی این است که مردم تابع ادراکات خود نباشند و از عوامل خارجی فرمان بگیرند.

باقرزاده از تداوم عملیات تفحص در محورهای کور نوار مرزی ایران و عراق خبر داد و گفت: تفحص در یک‌هزار کیلومتر از خاک عراق شامل استان‌های بصره، میسان، واسط، دیاله، سلیمانیه و اربیل در دستور کار است و روزانه تعدادی از پیکرهای طیبه شهدا را تفحص می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در عملیات اخیر 48 شهید پیدا شده است، تصریح کرد: این شهدا به تدریج شناسایی، بررسی و به کشور منتقل می‌شوند لذا کار کاوش شهدا با مساعدت عراق با قوت انجام می‌شود. تعدادی از شهدای عراقی که در جنگ به ما پیوستند را نیز پیدا کردیم و تحویل کشور عراق دادیم.

به گزارش ایکنا،‌ همزمان با هفته دفاع مقدس نمایشگاه «گنج مقدس» از 31 شهریورماه لغایت 6 مهرماه در میدان شهدای ذهاب(شهرداری) رشت برپا شده است.

انتهای پیام

captcha