«از یقه به شما نزدیکتریم!»؛ هدف‌گیری معارف قرآنی/ وزارت ارشاد اغماض نکند
کد خبر: 3845338
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

«از یقه به شما نزدیکتریم!»؛ هدف‌گیری معارف قرآنی/ وزارت ارشاد اغماض نکند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه بیلبوردهای تبلیغاتی مانند «از یقه به شما نزدیکتریم!»،‌ عمداً یا سهواً معارف عمیق قرآنی را مورد هدف قرار می‌دهد، از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا در این موارد قاطعانه ورود کنند.

مدتی پیش بیلبوردی تبلیغاتی در سطح برخی مناطق شهر تهران با عنوان «از یقه به شما نزدیکتریم» نمایش داده شد که در رابطه با تبلیغ کت و شلوار ایرانی بود. استفاده و به‌کارگیری عبارتی شبیه به یکی از آیات الهی قرآن کریم که خداوند متعال در آن گوشزد می‌کند که ما از رگ گردن به شما نزدیکتریم، باعث شد تا برخی از محافل مذهبی و قرآنی کشور نسبت به این موضوع و عدم توجه مراجع ذیربط به آن واکنش نشان دهند.

علی‌اصغر رضوانی، جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ ‌ضمن محکوم کردن این جریان، اظهار کرد: سهل‌انگاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سوء استفاده از گستره معارف قرآن در اذهان عمومی به نفع منافع اقتصادی اصناف، قابل چشم‌پوشی نیست.

رضوانی تصریح کرد: در روزهای گذشته بیلبوردی تبلیغاتی با عنوان «از یقه به شما نزدیکتریم» در سطح تهران و برخی از راه‌های ارتباطی کشور به نمایش درآمد که این بیلبورد به طور کاملا دقیق و عمیق ریشه معارف قرآن در جامعه را مورد هدف قرار داده است.

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در اردیبهشت‌ماه سال 96 مبنی بر اینکه معارف قرآنی باید به گفتمان‌ عمومی در جامعه تبدیل شود و اینکه یکی از مفاهیم قرآنی که در جامعه به صورت گفتمان عمومی تبدیل شده است، آیه «وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ» است و در حال حاضر این تبلیغات دست روی این گفتمان گذاشته و سهوا یا عمدا در حال تخریب یکی از گفتمان‌های قرآن است.

رضوانی افزود: درواقع این بیلبورد اثرگذاری آموزه قرآنی را در ضمیر ناخودآگاه مخاطب مورد وهن قرار داده است و خواسته یا ناخواسته به محاربه با خدا رفته است؛ چراکه «نزدیکتر از رگ گردن» صفتی است فقط برای خدا. فلذا طراحان و عاملان این بیلبورد یا خائن هستند و یا جاهل.

وی در ادامه تصریح کرد: جالب است وقتی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره اعتراض می‌شود، این گونه پاسخ می‌دهند که «این تبلیغ قرار بود سه روز نمایش داده شود و فردا جمع‌آوری می‌شود. این تبلیغ چیز بدی نمی‌گوید؛ می‌گوید: «از یقه (که یک نرم‌افزار است) به شما نزدیک‌تریم»، کالای آن نیز کالای موردداری نیست و کت و شلوار ایرانی است». البته شهرداری قصد داشت تا این تبلیغ را بردارد؛ اما وزارت ارشاد اجازه نداد.

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی بیان کرد: این سخن ناشی از آن است که عالی‌ترین مقامات مدیریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پارامترهای گفتمان‌سازی در جامعه بی‌اطلاع هستند که این نشان از سطح پائین سواد رسانه‌ای ایشان است.

وی ادامه داد: باید به ایشان واکنش قاطع حضرت امام(ره) در مورد معرفی «اوشین» در قالب گفتمان الگوی جامعه را در رادیو یادآور شد که امام(ره) با چه قاطعیتی مقابل این انحراف گفتمانی ظاهر شدند؛ چراکه امام جامعه می‌داند انحراف در گفتمان‌های جامعه خسارتی است جبران‌ناپذیر که عواقب آن در سال‌های آینده گریبان‌گیر خواهد شد.

رضوانی در پایان اظهار کرد: لذا از وزارت ارشاد انتظار داریم که با این انحراف گفتمانی مبرز در جامعه به صورت قاطعانه و مسئولانه و انقلابی برخورد کند، در غیر این صورت جامعه دانشجویان بر خود لازم می‌داند خلأ اقدامات مدیریت انقلابی را در جامعه آتش به اختیار پاسخ دهد.
انتهای پیام

captcha