عاشورای حسینی متعلق به همه آزادگان جهان است نه پیروان مذهب خاص
کد خبر: 3845461
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

عاشورای حسینی متعلق به همه آزادگان جهان است نه پیروان مذهب خاص

گروه اجتماعی- مسئول مرکز بزرگ اسلامی بانه با بیان اینکه امام حسین(ع) متعلق به گروه و مذهب خاصی نیست، بلکه متعلق به آزادگان و همه مذاهب است، گفت: نباید اجازه دهیم عاشورای حسینی در گذر زمان به فراموشی سپرده شود.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از سایت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، سیدفاتح کهنه پوشی، مسئول مرکز بزرگ اسلامی بانه دیروز، ششم مهرماه در جمع تعدادی از علما و ماموستایان دینی اظهار کرد: در ماه محرم در طول تاریخ اتفاقات زیادی افتاده است که آخرین اتفاق آن که محرم را محرم کرد واقعه کربلا بود که دشمنان دین در اوج بیرحمی و بی‌دینی و جسارت فرزند رسول خدا را به طرز فجیعی به شهادت رساندند.
وی افزود: درحالی که هدف اصلی حرکت امام حسین(ع) زنده کردن دین جدش و امر به معروف و مبارزه با ظلم و زور و ریا بود که میرفت توسط یزید نهادینه شود امام حسین با قدرت و قاطعیت با خون سرخ خود در مقابل آنها ایستاد و رسوای زمانه تاریخ دنیا و قیامت کرد.
مسئول مرکز بزرگ اسلامی بانه بیان کرد: امام حسین برای همیشه تاریخ در دنیا خوش نام و در قیامت در بهشت برین و پیش خدای خود روزی می‌خورد لذا برهمگان واجب است تاریخ کربلا و شهادت امام حسین و چگونگی شکل‌گیری ماجرا را از اول تا آخر مطالعه کنیم.
وی عنوان کرد: نباید به سادگی از کنار این جنایت بزرگ بگذریم تاریخ طبری و الکامل فی التاریخ به داستان این واقعه پرداخته‌اند و چون مصیبت از جهات مختلف بسیار تکان دهنده بود.
کهنه‌پوشی اعلام کرد: باید با بازگویی واقعه عاشورا که یکی از بخش‌های مهم تاریخ بوده است، فرهنگ عاشورای حسینی را زنده نگهداریم و از آن الگوبرداری کنیم.
وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) متعلق به گروه و مذهب خاصی نیست، بلکه متعلق به آزادگان وهمه مذاهب است، یادآور شد: نباید اجازه دهیم عاشورای حسینی در گذر زمان به فراموشی سپرده شود.
انتهای پیام

captcha