آماده سازی قیام مهدی(عج)؛ هدف مراسم اربعین
کد خبر: 3845586
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷

آماده سازی قیام مهدی(عج)؛ هدف مراسم اربعین

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مردم در حال آشنا شدن با فرهنگ و قومیت همه کشورها هستند و همه دارند با یک کلمه واحد « لا اله الا الله » و یک هدف واحد یعنی آماده سازی قیام مهدی به حکومت عدل الهی می‌رسند که هدف از مراسم اربعین نیز همین موضوع است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه چهارمحال و بختیاری در جلسه ستاد اربعین حسینی که شامگاه گذشته ششم مهرماه برگزار شد با بیان اینکه شرایط جامعه امروزی بسیار متفاوت است، بیان کرد: خدمت کردن به زوار اربعین امام حسین (ع) در این شرایط توفیق بزرگی است که قابل تعویض با چیز دیگری نیست.

وی با اشاره به اینکه در مراسم اربعین یک هم پوششی جهانی و زمینه سازی ظهور اتفاق می‌افتاد، ادامه داد: زمینه این خدمت‌گذاری را ابتدا خداوند فراهم و فرشته‌های را برای خدمت به زوار مأمور کرده است.

حجت‌الاسلام نکونام به روایتی از امام صادق (ع) در رابطه با مقام خدمت به زائران امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت در این روایت می‌فرمایند: خداوند چهار هزار ملک را برای گریه برای اباعبدالله مأمور کرده است، این ملائکه مأموریت دارند تا زائران حضرت که اهل معرفت هستند را مشایعت کنند و آن‌ها را به جای امنی برسانند همچنین اگر زائران در این مسیر فوت کردند ملائک در تشییع جنازه آن‌ها شرکت کنند و تا روز قیامت برای این زائر طلب استغفار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: دقت کنید تا در این موکب‌ها اخلاص رعایت شود خدمات برای امام حسین (ع) باشد و منیت‌ها، بداخلاقی‌ها را از خود دور کنیم تا مرتکب حق کشی و ضایع کردن حق دیگران نشویم.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه جهان امروز جهان حسینی است، افزود: جمله« حسین ‌یجمعنا» جمله‌ای است که در کل دنیا شنیده می‌شود یعنی اینکه همه زیر پرچم حسین می‌روند لذا باید مراقب شیطان و نفس خود باشیم.

وی با بیان اینکه امروز مرزها شکسته شده است، اظهار کرد: مردم در حال آشنا شدن با فرهنگ و قومیت همه کشورها هستند و همه دارند با یک کلمه واحد « لا اله الا الله » و یک هدف واحد یعنی آماده سازی قیام مهدی به حکومت عدل الهی می‌رسند که هدف از مراسم اربعین نیز همین موضوع است.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: دست ظالمان با پرچم امام حسین (ع) از ممالک اسلامی کوتاه می‌شود این‌ها حدس و گمان نیست بلکه پیش‌بینی اهل علم است که آمریکا و استکبار به زودی نابود خواهد شد.

وی در پایان گفت: شما موکب‌دارن سفرای وحدت هستید لذا باید در از خودگذشتگی، اخلاق و عبادت نسبت به دیگران پیشتاز باشید.

انتهای پیام

captcha