اجرای 40 هزار پروژه محرومیت‌زدایی با رویکرد رفع تنگناهای مردم
کد خبر: 3845850
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خبر داد:

اجرای 40 هزار پروژه محرومیت‌زدایی با رویکرد رفع تنگناهای مردم

گروه اجتماعی ـ سردار سلیمانی گفت: اشتغالزایی، رفع تنگناهای مردم و ایجاد رفاه و بهداشت از اهداف اجرای ۴۰ هزار پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در کشور است.

اجرای 40 هزار پروژه محرومیت زدایی با رویکرد رفع تنگناهای مردمبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، امروز ۷ مهر، در مراسم افتتاح قنات روستای نیستان بیرجند اظهار کرد: کمبود بارش در این استان باعث شده محرومیت جلوه‌های دیگری را از خود نشان دهد.

وی بیان کرد: ۴۰ هزار پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در کشور، پروژه‌های زودبازده و کوچکی هستند که بر اساس نیازهای روستاییان اجرا خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: اشتغالزایی، رفع تنگناهای مردم و ایجاد رفاه و بهداشت از اهداف اجرای این پروژه‌ها است.

سلیمانی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در راستای رفع مشکلات روستاییان اجرا می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه با وجود خشکسالی‌های چندین ساله، آب مهم ترین مسئله خراسان جنوبی است، احیای قنوات با اجرای طرح "از آبخیز تا جالیز" محور برنامه‌ها است.

وی افزود: همچنین در مناطقی که از وضعیت آبی مطلوب تر است، پرورش ماهی در دستور کار بوده و مطالعاتی برای پرورش ماهی‌های خاص منطقه انجام‌ شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور بیان کرد: برای اجرای طرح ۴۰‌ هزار پروژه عمران و محرومیت زدایی تمام دستگاه‌ها، مردم و خیرین با بسیج همکاری دارند و امیدواریم بتواتیم با کار جهادی این طرح‌ها را به اتمام برسانیم.

سخم 10 درصدی خراسان جنوبی از پروژه‌ها

سلیمانی همچنین در حاشیه مراسم‌ افتتاح قنات روستای نیستان از توابع بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۰ درصد از حجم ۶۲۵۰ پروژه‌ای که در کشور به بهره برداری می‌رسد، در خراسان جنوبی قرار دارد که این امر نشان دهنده توجه سپاه و بسیج به مناطق محروم‌است.

وی ادامه داد: مسئله آب برای خراسان جنوبی اولویت اول و راهبردی است که در سپاه تلاش می‌کنیم تمرکز برنامه‌ها بر روی تثبیت جمعیت و اعتلای منابع آب باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور بیان کرد: افزایش گروه‌های جهادی و بسترسازی برای نقش آفرینی گروه‌ها در دستور کار بوده و برنامه داریم در هر پایگاه، واحد دانشجویی و سایر اقشار یک گروه جهادی تشکیل شود.

سلیمانی با بیان اینکه مناطق مستعد خدمت رسانی برای گروه‌های جهادی شناسایی شده‌اند تا این گروه‌ها بتوانند اقدامات بیشتری انجام دهند، یادآور شد: دشمن قصد دارد با محاصره اقتصادی راه را بر جمهوری اسلامی ببندد تا نتواند در مردم سالاری دینی در دنیا موفق باشد.

عزم جدی سپاه و بسیج برای محرومیت زدایی

وی همچنین در جمع مردم عباس آباد دشت قاین اظهار کرد: بنا بر روایات عملی ترین اقدام‌ممکن در راستای بسترسازی برای ظهور حجت، تشکیل حکومت علوی در جمهوری اسلامی است و مردم ایران به دنبال این هدف انقلاب کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه علی رغم تمام توطئه‌های دشمن، انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال گذشته پیروز بوده است، تصریح کرد: بر طبق فرمایش مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب پیروزی‌های انقلاب اسلامی افتخارآمیزتر و شکست دشمن به ویژه آمریکا و اسرائیل بیشتر و فضاحت‌بارتر خواهد بود.

سلیمانی ادامه داد: امید است با همکاری تمام نهادها و مردم روز به روز شاهد کاهش مشکلات پیش رو باشیم.

وی بیان کرد: اگرچه مشکلاتی در عرصه‌های مختلف و مناطق کم برخوردار وجود دارد، اما سپاه، مردم و نهادهای خدمتگزار جبهه‌ای تشکیل داده‌اند که با محرومیت زدایی بتوانیم بر مشکلات پیش رو فائق آییم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: بسیج و سپاه تمام ظرفیت خود را به میدان می‌آورد تا در کنار مردم و مسئولان و گروه‌های جهادی در راستای محرومیت زدایی، برخورداری مردم از امکانات، رونق تولید و اشتغال گام بردارد.

آب، مهم ترین اصل مورد توجه در پروژه‌های خراسان جنوبی

مهدی هنری، رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی نیز در مراسم افتتاح قنات روستای نیستان بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع طرح ۴۰ هزار پروژه عمران و محرومیت زدایی کشور، ۷۵۰ پروژه برای خراسان جنوبی تعریف شده است.

وی گفت: در مراسم افتتاح همزمان ۶۲۵۰ پروزه در سطح کشور سهم استان ۵۲۶ پروژه محرومیت زدایی بود که ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: پنج میلیارد تومان با کمک دستگاه‌ها و دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات قرارگاه‌های محرومیت زدایی است.

هنری با اشاره به وجود هشت هزار رشته قنات در خراسان جنوبی، تصریح کرد: تاکنون ۳۰ درصد قنوات مرمت و ۶۰۰ رشته قنات احیا شده که نقش قابل توجهی در ماندگاری روستاییان داشته است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی با خشکسالی مواجه است، در این پروژه‌ها ماندگاری آب قنات، احیا و مرمت قنوات مورد توجه قرار گرفته است.

با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین طرح از مزرعه تا بازار زرشک تازه در روستای عباس آباد قاین به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور به منظور افتتاح همزمان ۶۲۵۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در کشور به خراسان جنوبی سفر کرده است.

انتهای پیام

captcha