مسابقات مناظره دانشگاه‌های تهران و البرز در دانشگاه خوارزمی آغاز شد
کد خبر: 3845989
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

مسابقات مناظره دانشگاه‌های تهران و البرز در دانشگاه خوارزمی آغاز شد

گروه فرهنگی- رئیس جهاددانشگاهی البرز از آغاز به کار مسابقات مناظره دانشگاه‌های تهران و البرز در دانشگاه خوارزمی خبر داد و گفت: مسابقات مناظره با وجود همه استانداردهایی که دارد یک تمرین برای گفت و گو است تا در این مسیر گام برداریم و به سمت اجتماعی شدن و تفکر نقاد برویم و رأی مخالف را تحمل کنیم.

مسابقات مناظره دانشگاه‌های تهران و البرز در دانشگاه خوارزمی آغاز شد

به گزارش ایکنا از البرز، احمدرضا فیروزی، رئیس جهاددانشگاهی البرز، هشتم مهرماه در افتتاحیه مرحله منطقه‌ای مسابقات مناظره دانشجویان دانشگاه‌های تهران و البرز که امروز دوشنبه هشتم مهرماه در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، با بیان اینکه مناظره و گفت و گو ریشه در فرهنگی دینی و مذهبی ما دارد، گفت: ما دینی داریم که پیشوایان آن همه قائل به اصل گفت و گو بوده‌اند؛ همه پیامبران تا ائمه برای بیان و پیشبرد رسالت خود گفت و گو را روش خود قرار داده‌اند و اگر دست به شمشیر برده شده زمانی بوده که گفت و گو افاقه نکرده و با دستور و وحی الهی بوده است.
فیروزی در ادامه خاطرنشان کرد: شیوه جدال احسن هم که به همین موضوع مناظره و گفت و گو ارتباط دارد از دستورات قرآن است.
وی با بیان اینکه این مسابقات تمرینی برای گفت و گو است تصریح کرد: این گفت و گوها در دانشگاه شروع شده تا به سمت جامعه سوق پیدا کند؛ این مسابقات می‌تواند ایفای نقش اجتماعی دانشجویان را رقم بزند و دانشجویان را وارد عرصه‌های بزرگتر کند.
رئیس جهاددانشگاهی البرز با اشاره به برگزاری چند دوره از این مسابقات گفت: دانشجویانی بوده‌اند که علاوه بر حضور مفید در این مسابقات توانسته‌اند در سطح کشور هم به خوبی ایفای نقش کنند به ویژه دانشجویانی از دانشگاه فرهنگیان که پس از حضور در این مسابقات پایه‌گذار مسابقات مناظره در دانشگاه فرهنگیان شدند.
فیروزی بر اهیمت ظرفیت‌سازی در حوزه دانشجویی تأکید کرد و افزود: امیدواریم این مسابقات و برنامه‌هایی از این دست به ظرفیت‌سازی در حوزه دانشجویی کمک کند چون یکی از اهداف ما ظرفیت‌سازی در حوزه دانشجویی تا جایی است که توان و امکانات وجود دارد.
این مسئول به استفاده جهاد دانشگاهی از ظرفیت‎‌های دانشجویی اشاره و اعلام کرد: بسیاری از مراکز جهاد دانشگاهی در سطح ملی مثل خبرگزاری ایسنا، مرکز افکارسنجی و سازمان دانشجویان با ظرفیت‌های دانشجویی فعالیت می‌کنند و هر جایی که به دانشجویان اعتماد شده بازخوردهای خوبی به دنبال داشته است.
وی با اشاره به لزوم سرمایه‌آفرینی فرهنگی در حوزه دانشجویی تصریح کرد: اگر در مسیر ارتقای سرمایه‌های فرهنگی قرار بگیریم اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد، سرمایه فرهنگی می‌تواند ثروت‌آفرین و قدرت‌آفرین باشد و اعتماد به نفس ایجاد کند، در این حوزه ضعف‌هایی داریم و اگر بتوانیم آن را ارتقا دهیم به ارتقا کشور کمک کرده‌ایم.
رئیس جهاد دانشگاهی البرز ادامه داد: این مسابقات با وجود همه استانداردهایی که دارد یک تمرین برای گفت و گو است تا در این مسیر گام برداریم و به سمت اجتماعی شدن و تفکر نقاد برویم و رأی مخالف را تحمل کنیم که از مهمترین الزامات آن این است که اول بشنویم و نگاه‌های متفاوت را بدانیم و بعد به صورت مستند و مستدل به آن پاسخ دهیم.
فیروزی در پایان خاطرنشان کرد: اگر به این سمت حرکت کنیم جامعه به جایی خواهد رسید که برای هر موضوعی روش‌های مدنی را انتخاب کند.
گفتنی‌ست؛ در این دوره از مسابقات 16 تیم از دانشگاه‌های الزهرا، خواجه نصیر، قم، علامه طباطبایی، شهید بهشتی، دانشگاه تهران، صنعتی شریف، تربیت مدرس، علوم پزشکی شهید بهشتی - ورامین، امیرکبیر فرهنگیان، علم و صنعت، امام صادق، علم پزشکی شهید بهشتی، امیر کبیر(پلی تکنیک)، دانشگاه علم و فرهنگ و دانشگاه امیر کبیر (فرهنگیان) حضور خواهند داشت.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha