خانواده پنج‌قلوهای اراکی خانه‌دار شدند
کد خبر: 3846066
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

خانواده پنج‌قلوهای اراکی خانه‌دار شدند

گروه اجتماعی - مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از خانه‌دار شدن خانواده پنج‌قلو‌های اراکی خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت مسکن و شرایط خاص این خانواده و دستور اکید شخص استاندار مرکزی و پیگیری‌های مدیر بهزیستی شهرستان اراک، یک واحد مسکونی ۹۰ متری به ایشان واگذار شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان مرکزی، با دستور اکید آقازاده، استاندار مرکزی، یک واحد مسکونی 90 متری به خانواده 5 قلو‌های اراکی واگذار شد.

زهرا امینی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در این رابطه بیان کرد: از آنجا که در حال حاضر مسکن یکی از دغدغه‌های اکثر مردم جامعه به‌ویژه خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی است؛ لذا این سازمان بر اساس رسالت مهم خود، ضمن بکارگیری امکانات بالقوه خود و بهره‌گیری از همکاری سایر نهادهای متولی امر مسکن‌، با نیت گام نهادن در مسیر تأمین مسکن این اقشار، برنامه‌ای فراسوی خود قرار داده تا در مدت زمان معین بتواند جامعه هدف خود را با استفاده از روش‌های ممکن صاحب مسکن کند. در این راستا سازمان بهزیستی با همکاری و تعامل با استانداری، سازمان مسکن و شهرسازی، مؤسسات خیریه مسکن‌ساز و مشارکت مددجویان در خصوص ساخت مسکن اقدامات مؤثری را شروع کرده است.

امینی در ادامه با تبیین ضرورت و اهمیت رفع مشکل مسکن مددجویان تحت حمایت بهزیستی، افزود: سیاست‌های رفاهی، منسجم و هدفمند سازمان بهزیستی کشور در راستای حفظ منزلت و کرامت اجتماعی جامعه هدف بهزیستی به‌ویژه خانواده‌های دارای فرزند چند قلو است و مهم‌ترین مسائل اساسی و از جمله ابتدایی‌ترین نیازهای بشری تأمین مسکن است و در اصول 3، 31 و 43 قانون اساسی ضمن اینکه مسکن را حق مسلم هر فرد و خانواده ایرانی می‌داند، تأمین این حق به‌ویژه برای اقشار کم‌درآمد را جزء لاینفک وظایف دولت برشمرده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: در این راستا تأمین مسکن این قشر از جامعه، حذف هزینه‎های سرسام‌آور مسکن را از سبد هزینه خانوار آن‌ها در پی خواهد داشت؛ بنابراین توجه به این مهم گامی بنیادی در راستای توانمندسازی خانوارها تحت پوشش این نهاد حمایتی است.

امینی افزود: با توجه به اهمیت مسکن و شرایط خاص این خانواده و دستور اکید شخص استاندار مرکزی و پیگیری‌‌های مدیر بهزیستی شهرستان اراک یک واحد مسکونی 90 متری به ایشان واگذار شد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اظهار کرد: جهت خرید این واحد مسکونی 36 میلیون تومان از طریق اعتبارات حوزه معاونت اجتماعی و همکاری معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان مرکزی، 6 میلیون تومان ودیعه مسکن از سوی سازمان بهزیستی و ۵۰ میلیون تومان بنیاد علوی(ع) و ۱۰ میلیون تومان از سوی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، 100 میلیون تومان از طریق برنامه مشارکتی خیرین شهر اراک با هماهنگی اداره بهزیستی شهرستان اراک و ما بقی سهم آورده خود خانواده اختصاص یافته است.

امینی بیان کرد: طبق قرار مقرر این واحد مسکونی سه دانگ آن به نام بهزیستی اراک تا 15 سال و بعد از زمان مشخص به نام 5 قلوها تغییر مالکیت می‌دهد و سه دانگ هم به نام پدر خانواده سند ثبت شده است.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha