طرح «هر مسجد، یک حقوق‌دان» در عنبرآباد اجرا می‌شود
کد خبر: 3846098
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱

طرح «هر مسجد، یک حقوق‌دان» در عنبرآباد اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ دادستان عمومی و انقلاب عنبرآباد گفت: در راستای افزایش اطلاعات و آگاهی عمومی در زمینه مسائل حقوقی، طرح «هر مسجد، یک حقوق‌دان» در عنبرآباد اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از دادگستری استان، یوسف سبحانی، دادستان عمومی و انقلاب عنبرآباد امروز دوشنبه، 8 مهربا اشاره به طرح رئیس قوه قضائیه با عنوان «هر مسجد یک حقوقدان» گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که دستگاه قضایی سال‌هاست با آن روبه‌رو است، کثرت و تراکم روزافزون پرونده‌هاست، قوه قضائیه در همه دوره‌ها با این مشکل مواجه بوده که اثر آن معضلاتی مانند اطاله دادرسی است که گریبان‌گیر دستگاه قضایی است.

وی افزود: از مهم‌ترین راهکارها برای حل این مشکل، افزایش اطلاعات حقوقی مردم و دانش‌افزایی حقوقی است، به هر میزانی که آگاهی‌های عمومی و حقوقی مردم ارتقا پیدا کند، دعاوی و اختلافات کاهش می‌یابد از این‌ رو رئیس دستگاه قضا در اجرای طرح تحول دستگاه قضایی در نظر داشته که از ظرفیت مساجد برای موضوع آموزش حقوقی و ارشاد قضایی استفاده شود.

سبحانی اجرای این طرح را زمینه‌ساز افزایش حضور مردم در مساجد دانست و بیان کرد: جذب جوانان و نوجوانان به مسجد، کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی، پیشگیری از خشونت، جرایم و انواع آسیب‌های اجتماعی و افزایش اطلاعات و دانش حقوقی مردم از دیگر ثمرات اجرای این طرح است.

وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا مساجد و بقاع متبرکه محور حل مسائل و مشکلات مردم باشد که این محوریت دادن به مسجد فقط در باب مسائل حقوقی و صلح و سازش نیست بلکه در ارتقای وضعیت فرهنگی جامعه هم اثربخش است و هدف ما این است که مساجد هم محور اصلی این حرکت باشند.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha