پذیرش حافظان قرآن در دانشسرای باقر‌العلوم(ع) استهبان
کد خبر: 3846156
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

پذیرش حافظان قرآن در دانشسرای باقر‌العلوم(ع) استهبان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ دانشسرای باقرالعلوم(ع) تحت نظارت بیت‌الاحزان از حافظان قرآن پذیرش به عمل می‌آورد.

مهدی شهسوار، مسئول روابط عمومی مؤسسه فرهنگی قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: پانزدهمین دوره پذیرش و دوره آزمایشی حفاظ در دانشسرای علوم قرآن باقرالعلوم(ع) استهبان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه طی این مرحله 12 نفر از بانوان پذیرش شده‌اند، بیان کرد: این تعداد از استان‌های کرمان، فارس، بوشهر و زاهدان هستند که پس از موفقیت در دوره آزمایشی به دوره اصلی که از آبان‌ 98 تا اردیبهشت‌ماه 99 برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

شهسوار اضافه کرد: البته پیش از پذیرش شرکت‌کنندگان، میزان تسلط‌شان بر حفظ آیات کلام وحی سنجیده می‌شود و سپس برای ثبیت و مرور آیات در این دوره راه پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به پذیرش این دانشسرا از سال 83 تا کنون، بیان کرد: حافظان در کنار مرور و تثبیت به مطالعه و فراگیری دروس علوم قرآن و حدیث می‌پردازند و در پایان اردیبهشت‌ماه 99 در آزمون شفاهی و کتبی حضور پیدا می‌کنند و پس از موفقیت، گواهینامه کارشناسی علوم قرآن و حدیث از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت و برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد، آمادگی پیدا می‌کنند.

شهسوار بیان کرد: هدف از برگزاری این دوره، ارتقای سطح علمی حفاظ مؤسسه و ایجاد انگیزه برای مؤانست با قرآن کریم و تشویق مردم به امر حفظ است.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha