اپلیکیشن اربعینی «فانوس» در ایکنا رونمایی می‌شود
کد خبر: 3846781
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹

اپلیکیشن اربعینی «فانوس» در ایکنا رونمایی می‌شود

‌گروه فناوری اطلاعات ــ اپلیکیشن دستیار هوشمند پیاد‌ه‌روی اربعین حسینی با عنوان «فانوس» با ایجاد ظرفیت برای تبدیل شدن هر زائر به یک خادم، یکشنبه 14 مهرماه در ایکنا رونمایی می‌شود.

‌‌دستیار هوشمند شما در پیاد‌ه‌روی اربعین حسینی/ تبدیل هر زائر به یک خادم + دانلودبه گزارش ایکنا؛ تجربه‌ اربعینی در سال‌های گذشته به‌ خوبی نشان داده است که اصلی‌ترین پایه‌ اداره اربعین مردم هستند و اتفاقا تغییر نقش دستگاه‌ها از فضای ستادی به صف و از شرایط پشتیبان و یا هدایتگر به مجری جزء، آسیب‌هایی را بر این جریان عظیم وارد ساخته است و اتفاقاً باری نیز از روی دوش جامعه اربعینی کشور برنداشته است.

با‌ توجه به جریان حرکتی و اداره‌ای اربعین متأسفانه به‌ دلیل عدم وجود تعریف مناسب و قرار گرفتن تمامی دستگاه‌ها، ساختار‌ها و کارشناسان امر کشور در یک عمل انجام شده، تاکنون تعریفی مناسب و جامع برای رفتار‌ها و فرهنگ اربعینی تبیین نشده است و ایرانیان به صورت عام تنها مصرف‌کنندگان اربعین هستند. تغییر این روند و ایجاد یک جریان عمومی برای تبدیل هر زائر به یک خادم و پوشش حداکثری مسائل اربعین توسط مردم، راه‌حل‌هایی داشت که یکی از مهمترین آن‌ها ایجاد زیرساخت و ظرفیت برای ایجاد مشارکت حداکثری بود، از این رو اپلیکیشن «دستیار هوشمند فانوس» تولید شد.
 
اپلیکیشن فانوس برآن است تا در سطوح مختلف به اصلاح برخی مشکلات و مرتفع ساختن ضعف‌ها با مشارکت هرچه بیشتر مردم بپردازد. فانوس ابزاری دانش‌بنیان، هوشمند، ارزش‌آفرین، مشارکت‌افزا، هدایتگر و مردمی است. این اپلیکیشن مبتنی بر مطالعات است و با بهره‌بردن از نخبگان و دارندگان عناوین در المپیاد‌های ملی و بین‌المللی طراحی و تولید شده است.
 
همچنین، این برنامه هوشمند در فرآیند‌ها و مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی شده است و به هدایتگری افراد، کاروان‌ها و مجموعه‌ها می‌پردازد و با افزوده شدن بر تعداد کاربران قابلیت‌ و هوشمندی آن افزایش پیدا می‌کند. این اپلیکیشن یکشنبه 14 مهرماه، از ساعت 14 تا 16 در خبرگزاری بین‌المللی ایکنا به نشانی؛ خیابان انقلاب،‌ خیابان قدس، خیابان بزرگمهر، پلاک 85 رونمایی می‌شود.
 
فانوس، دستیار اربعینی
انتهای پیام
captcha