شهدا به عشق وطن و هموطن به خط مقدم رفتند نه بنیاد شهید
کد خبر: 3846807
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
افرا آبشناسان:

شهدا به عشق وطن و هموطن به خط مقدم رفتند نه بنیاد شهید

گروه اجتماعی ــ فرزند سرلشکر شهید «حسن آبشناسان» برخی نگاه‌های جامعه درباره فرزندان شهدا را بی‌انصافی دانست و بیان کرد: پدر من و همه شهدا از آینده خبر نداشتند و تنها به عشق وطن و هموطنانشان جان خود را کف دست گرفتند و به خط مقدم رفتند.

به گزارش ایکنا از گیلان، افرا آبشناسان، فرزند سرلشکر شهید «حسن آبشناسان» امروز، 10 مهرماه در نشست مروری بر زندگی و شخصیت این شهید بزرگوار که به همت مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی رشت برگزار شد، پدر را یک ارتشی میهن‌پرست متعهد به اسلام دانست و اظهار کرد: وقتی پدرم شهید شد تنها 14 سال سن داشتم و هنوز از خاطرات آن روزها که پدر در کنار ما بود در دفترچه خاطراتم می‌نویسم.

وی با بیان اینکه پدرم همواره از مادرم، دو برادرم و من می‌خواست نسبت به کشور و دین اهتمام داشته باشیم، افزود: دفاع کردن از کیان کشور تا آخرین قطره خون منش و روش پدرم بود و این باور را به ما منتقل کرد.

این فرزند شهید جنگ را نتیجه تقابل خیر و شر از ابتدای تاریخ تاکنون دانست و بیان کرد: همه انسان‌ها باید صلح را در وجود خود پرورش دهند و به انسان‌های دیگر به چشم دشمن نگاه نکنند تا جهانی خوب داشته باشیم.

آبشناسان با بیان اینکه ملت ایران در هشت‌سال جنگ تحمیلی مجبور به دفاع بودند، گفت: اگر فرماندهان و سرداران و رزمندگان شهید نبودند امروز این آرامش و امنیت را نداشتیم.

وی مرگ را پایان زندگی مادی انسان دانست و ادامه داد: اعتقاد دارم زندگی واقعی در دنیای دیگری جریان دارد و وجود پدرم را نزدیک‌تر از قبل احساس می‌کنم.

این فرزند شهید اضافه کرد: ما یک خانواده پنج نفره بودیم و بعد از رفتن پدرم دیگر جای خالی او برای ما جبران نشد. پدرم از سال 59 به جبهه رفت و تا سال 64 از انقلاب و آرمان‌هایش دفاع کرد تا سرانجام به شهادت رسید.

آبشناسان برخی نگاه‌ها درباره فرزندان شهدا را بی‌انصافی دانست و افزود: پدر من و همه شهدا اعم از ارتشی و سپاهی و بسیجی از آینده خبر نداشتند و تنها به عشق وطن و هموطنانشان جان خود را کف دست گرفتند و به خط مقدم رفتند. کسانی که امروز نسبت به امتیازات بنیاد شهید برای خانواده‌های شاهد اعتراض دارند، در روزهای سختی که دشمن شهرها را بمباران می‌کرد، به مکان‌های امن رفته بودند و نگرانی ما را که دور از پدرانمان بودیم ندیده‌اند.

وی شجاعت را ویژگی مشترک پدر شهیدش و همه شهدای راستین دانست و یادآور شد: پدران ما برای آزادی، عدالت‌خواهی، برابری و برادری رفتند و امروز راهشان باید تداوم داشته باشد، البته دوران دفاع مقدس تمام شده و باید در میدان‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی مانند شهدا ایثار و فداکاری کنیم.

انتهای پیام
captcha